• levalivet

avvisande mot min sambo

Hej!
    Jag och min sambo har levt tillsammans i över tio år. Vi har två barn i förskoleåldern. Problemet är att jag är avvisande mot min sambo när han vill ha närhet tex när han ska krama mig. Känner att jag inte vill att han ska ta på mig tar avstånd tyst, besvarar sällan hans kramar, bara utan känsla, typ kan det vara över snart så jag kan återgå till mitt. Har känt så här mesta tiden och jag vet nog varför men kan inte ta upp det med honom. Han vet hur jag känner mot han sen ca1 vecka tillbaks. Vet inte hur jag ska gå vidare med detta. Känner bara att detta måste lösas så jag kan gå vidare i mitt liv med honom eller utan. Hjälp vad händer!??

• Svar på tråden avvisande mot min sambo
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det är någonting som gör att du blir avvisande mot din sambo och du säger att du vet vad det är men kan inte prata med honom om det. Fundera över om du trots allt inte kan prata med honom, annars tror jag det blir svårt för er att ändra på situationen. Det blir jobbigt för er båda om detta fortsätter. I en nära relation behöver man känna lust att vara nära varandra på olika sätt annars finns det risk att man glider långt ifrån varandra och båda blir olyckliga.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden avvisande mot min sambo