• Hanniiz

Något läcker under bilens framdel?

Det är något som läcker från våran bils framdel, det droppar när jag framför allt parkerar eller åker ut från en parkeringsplats så syns det som ett streck med droppar.

någon som har nån aning om vad det kan va?

Det luktar och ser ut som vatten...

• Svar på tråden Något läcker under bilens framdel?
  • Jezamine

Kondens från aircondition?

Avstängd tills vidare
  • Joico

Smaka på det?

Åk till en mack och hissa upp bilen, se om du kan se var de kommer ifrån. Eller lämna in den om du känner dig okunnig

• Rabarbapuppa

Det är kondensvatten från luftkonditioneringen i bilen. Ingen fara. Ska vara så. 
    Bara att cruisa vidare.

/Puppa

• Ulf Harrys Farsa
    Rabarbapuppa skrev 2010-06-15 08:37:47 följande:
    Det är kondensvatten från luftkonditioneringen i bilen. Ingen fara. Ska vara så. 
    Bara att cruisa vidare.

/Puppa
    håller med
  • sophiie

Nu blev jag också lugn. har nämligen likadant problem. Min man har försökt att övertyga mig att det är helt normalt men inte riktigt köpt det.

• Wavva

säger oxå a-c´n! Är det kylarvatten skulle mätaren visa på det oxå annars...

• Hanniiz

tack för svaren =), smakade på det och det smakade vatten.
    tror det är som ni säger ac:n för nu har jag inte sett något vatten på ett tag.

• MammaÄrJag

Skulle kunna vara kylaren som har gått sönder och att det läcker ut vatten från den, men då bör du ju se inne i bilen om vatten nivån sjunker.  Fast man vet aldrig om sådant stämmer. beror väl lite på hur ny/gammal bilen är.

Amelia 2006-08-24. BF 2010-11-17
  • Isfjord

ACn droppar bara när den är i gång och en kort stund efter. Så är det blött när du kört den på kyla, men tort när du inte haft kylan påslagen är det troligen ACn. Droppar det även när du inte använt kyla är det något annat.

Svar på tråden Något läcker under bilens framdel?