• Jennie1987

Får vänta på Pergo...

Idag är jag på cykeldag 36 och ingen mens. Min läkare sa ju att jag troligtvis hade haft en dålig ägglossning. Och att jag skulle invänta mensen och sen börja med Pergotime dubbelkur igen. Jag vet inte riktigt varför han trodde att jag skulle få en mens om ägglossningen var dålig?

Men nu har ju inte mensen dykt upp. Så därför ringde jag till mottagningen idag. Fick veta att det är något strul med Pergotime-leverantören och att den inte kommer att finnas på apoteket förens 12 Juli. Så nu blir det ca 1 månads uppehåll med allt.

Jag ska börja med Provera 18 Juli-27 Juli. Sen när/om mensen kommer ska jag äta dubbelkur Pergotime cykeldag 5-9. Sen blir det VUL den 9 augusti. Det kommer att dröja såhär länge eftersom läkaren + sköterskorna har semester också. Så får därför vänta lite längre.

Men idag när jag pratade med sköterskan på mottagningen så sa hon att jag ändå skulle ta ett gravtest... Känner mig inte alls gravid, och jag vet att man inte behöver känna något, man kan vara det ändå... Men jag har fått svampinfektion i underlivet! Tror jag ialla fall att det är. Det kliar lite och så är det sådär "mjöligt" som det kan vara och väldigt vita flytningar. Fick höra att man kan få det tidigt av graviditeten, och även under resten av en graviditet. Finns det någon med erfarenhet?

Känns lite tråkigt att behöva vänta en månad nu innan jag kan fortsätta med Pergotime. Samtidigt som jag försöker ta det lugnt och tänka på att jag är ung och kommer att få barn, hoppas jag. Jag är 23 år och har vetat om min PCO sen hösten 2008.

Finns det någon med erfarenhet?
    Har även läst att en del kan bli gravida när dom har uppehåll med Pergotime.
    Så ett uppehåll kanske inte bara är dåligt trots allt?

• Svar på tråden Får vänta på Pergo...
  • bollanmollan

jag har fått svamp i början av graviditet. det kan ju inte skada att ta ett test så du vet, lycka till

• Jennie1987
    bollanmollan skrev 2010-06-14 20:43:11 följande:
    jag har fått svamp i början av graviditet. det kan ju inte skada att ta ett test så du vet, lycka till

Jaså, du har fått det? En del säger ju det... Så blir lite tveksam. Kanske ska göra det där testet ändå, för att vara på den säkra sidan.

Men känns ändå lite jobbigt. Det är alltid så jobbigt att bli besviken, för även om jag är inställd på att det är negativt, så hoppas man ju :/

• MD77

Nu blir jag orolig...är pergon slut i hela landet!?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Jennie1987
    MD77 skrev 2010-06-14 21:50:00 följande:
    Nu blir jag orolig...är pergon slut i hela landet!?

Jag vet faktiskt inte om det gäller hela landet.
    Hon sa bara att dom hade fått ett brev från Apoteket om det idag.
    Sen om det gällde bara vårt län eller resten av landet också, det sa hon inte.
    Det kanske finns olika leverantörer av Pergotime?
    Om det är samma i hela landet, så borde det ju gälla hela landet, eftersom det var något strul med leverantören.
  • MD77

Ok, då får jag hålla tummarna att det finns här Glad

Jag håller tummarna att du kanske inte ens behöver pergo, det kanske redan är klappat och klart för dig Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Jennie1987
    MD77 skrev 2010-06-14 22:03:51 följande:

Ok, då får jag hålla tummarna att det finns här Glad

Jag håller tummarna att du kanske inte ens behöver pergo, det kanske redan är klappat och klart för dig Glad

Jag ska också hålla tummarna för att det finns att få tag på hos dig! :)

När ska du börja med kuren?

Tack snälla du! Får se om det är något.. Men jag känner mig som sagt inte gravid, så jag tror inte att det är något. Men denna svampinfektion som bara kom från ingenstans förbryllar mig! Och speciellt sen jag läste att man kan få det i samband med graviditet... Även väldigt tidigt. Men jag vet inte. Det är ju bara ett test som kan visa hur det egentligen ligger till.

• MD77

Jag ska börja med kuren nästa vecka förhoppningsvis, äter Primolut just nu.

Spring och köp ett test, jag blir så nyfiken! Glad Hoppas, hopasm hoppas!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Christine Christian

Jag fick också svamp i början av min graviditet. Det kliade så jag höll på att bli tossig och så kom det stora vita tjocka gryniga flytningar.. Check it ooout!

• Jennie1987
    Christine Christian skrev 2010-06-15 08:11:05 följande:
    Jag fick också svamp i början av min graviditet. Det kliade så jag höll på att bli tossig och så kom det stora vita tjocka gryniga flytningar.. Check it ooout!
    Tänk att allt möjligt kan betyda graviditet! ;)
    Jag känner mig inte alls gravid... Men det kanske är normalt också.
    Har svårt att tänka mig att jag skulle vara gravid eftersom min läkare sa att ägglossningen var svag och så.
    Men får givetvis kolla upp det :P
  • Jennie1987
    MD77 skrev 2010-06-15 07:12:58 följande:
    Jag ska börja med kuren nästa vecka förhoppningsvis, äter Primolut just nu.

Spring och köp ett test, jag blir så nyfiken! Glad Hoppas, hopasm hoppas!
    Jaha, är Primolut en typ av mensmedicin? Som Provera ungefär?
    Jag har aldrig ätit det, bara Provera.
    Hoppas att du kan börja nästa vecka med Pergotime! Är det enkelkur du ska ta?

Ja, jag ska verkligen försöka ta mig till apoteket idag! Men jag känner mig inte alls gravid :/
  • MD77
    Jennie1987 skrev 2010-06-15 10:13:12 följande:
    Jaha, är Primolut en typ av mensmedicin? Som Provera ungefär?
    Jag har aldrig ätit det, bara Provera.
    Hoppas att du kan börja nästa vecka med Pergotime! Är det enkelkur du ska ta?

Ja, jag ska verkligen försöka ta mig till apoteket idag! Men jag känner mig inte alls gravid :/
    Japp, det är för att få igång mensen.
    Nu har jag hämtat ut pergotime också, det fanns!Glad Jag ska ta enkelkur från dag 3 eller 5 det beror på när jag får mens. Måste nämligen göra VUL innan jag insemineras och då min gyn inte jobbar så ofta så ska jag försöka pricka in ett besök hos henne,

Hur har det gått för dig, varit på apoteket än?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Jennie1987
    MD77 skrev 2010-06-15 18:01:04 följande:
    Japp, det är för att få igång mensen.
    Nu har jag hämtat ut pergotime också, det fanns!Glad Jag ska ta enkelkur från dag 3 eller 5 det beror på när jag får mens. Måste nämligen göra VUL innan jag insemineras och då min gyn inte jobbar så ofta så ska jag försöka pricka in ett besök hos henne,

Hur har det gått för dig, varit på apoteket än?
    Okej, då är det likvärdigt med Provera då.
    Vilken tur att det fanns hos dig! :)
    Insemineras?

Jag har inte kommit iväg till apoteket idag heller... Jag vet inte varför jag drar ut så på det.
    Är väl rädd att bli besviken :( Jag känner mig inte ett dugg gravid, så känns ganska meningslöst. Men ska försöka köpa ett någon dag denna veckan iaf.
  • MD77

Ja, jag ska åka över till Danmark i sommar hoppas jag på, om allt funkar som det ska.

Kan förstå att du inte vill bli besviken, men tänk om du går och "blir besviken" i onödan? Du kanske borde sitta hemma och vara lycklig istället Glad 

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Jennie1987
    MD77 skrev 2010-06-15 21:56:18 följande:
    Ja, jag ska åka över till Danmark i sommar hoppas jag på, om allt funkar som det ska.

Kan förstå att du inte vill bli besviken, men tänk om du går och "blir besviken" i onödan? Du kanske borde sitta hemma och vara lycklig istället Glad 
    Jaha! Vad spännande! :) Hoppas det går bra för dig!! :)

Ja, det kan ju vara så.. Och jag ska såklart försöka hinna ta mig till apoteket imorgon innan jag ska till jobbet. Vill ju testa, samtidigt som jag väntar lite ;) Men förhoppningsvis kan jag testa på torsdagmorgon då :)
Svar på tråden Får vänta på Pergo...