Får vänta på Pergo...
Idag är jag på cykeldag 36 och ingen mens. Min läkare sa ju att jag troligtvis hade haft en dålig ägglossning. Och att jag skulle invänta mensen och sen börja med Pergotime dubbelkur igen. Jag vet inte riktigt varför han trodde att jag skulle få en mens om ägglossningen var dålig?
Men nu har ju inte mensen dykt upp. Så därför ringde jag till mottagningen idag. Fick veta att det är något strul med Pergotime-leverantören och att den inte kommer att finnas på apoteket förens 12 Juli. Så nu blir det ca 1 månads uppehåll med allt.
Jag ska börja med Provera 18 Juli-27 Juli. Sen när/om mensen kommer ska jag äta dubbelkur Pergotime cykeldag 5-9. Sen blir det VUL den 9 augusti. Det kommer att dröja såhär länge eftersom läkaren + sköterskorna har semester också. Så får därför vänta lite längre.
Men idag när jag pratade med sköterskan på mottagningen så sa hon att jag ändå skulle ta ett gravtest... Känner mig inte alls gravid, och jag vet att man inte behöver känna något, man kan vara det ändå... Men jag har fått svampinfektion i underlivet! Tror jag ialla fall att det är. Det kliar lite och så är det sådär "mjöligt" som det kan vara och väldigt vita flytningar. Fick höra att man kan få det tidigt av graviditeten, och även under resten av en graviditet. Finns det någon med erfarenhet?
Känns lite tråkigt att behöva vänta en månad nu innan jag kan fortsätta med Pergotime. Samtidigt som jag försöker ta det lugnt och tänka på att jag är ung och kommer att få barn, hoppas jag. Jag är 23 år och har vetat om min PCO sen hösten 2008.
Finns det någon med erfarenhet?
Har även läst att en del kan bli gravida när dom har uppehåll med Pergotime.
Så ett uppehåll kanske inte bara är dåligt trots allt?