• Hallonpajen

Vilken sängstomme?

Nu är jag här igen och behöver hjälp med sovrummet... Har lagt upp en bild i mitt galleri (det är SVÅRT att fota när rummet är så litet! ) där man ser lite. Vi har nu insett att vi måste byta sängstomme för att få lite mer harmoni i det hela.

Idag har vi en Askedal från Ikea (en bokstomme alltså) och till det ekparkett, en garderobsvägg i ekfolie och så en Malm ikea-byrå i ek...första tanken var att köpa en malm-stomme i ek oxå, men det blir nog bara FÖR mycket. Så nu finns alternativen klädd sängstomme (typ Mörkedal på Ikea) eller stålstomme (typ Norresund tror jag den heter, oxå Ikea).

Är det någon som har förslag?? Håller sin en klädd sängstomme snygg och fräsch? Passar stålsäng i ett litet rum som inte är vitt och romantiskt (min kompis har en sådan i ett större, vitt rum och det är SÅ vackert...)?

Tacksam till tusen för tips och råd!

• Svar på tråden Vilken sängstomme?
  • Sandrine

Svarade i din gästbok, när jag ändå var inne och tittade på bilderna.

• suntrip

KOlla in en sängstomme på mio som heter style en snygg modell som vi ska köpa
    när vi flyttar till störrre när bebisen hoppat med

• Linda1976

Tycker absolut en IKEA Malm i ek. Tycker inte det blir för mycket! Hur snyggt som helst. Stilrent och lite Japan-style! Vi har en och är sååå nöjda, +byrå +hög garderbo i Malm. Inte i samma rum, eftersom vår övervåning inte e klar än....

Seså, iväg med sig till IKEA nu

PS. Å vad jag blev sugen på att åka till Skanör och promenera på stranden i höststormarna!! Är från Malmö men bor i Götet numera.

• Linda1976

hög garderob skulle det ju stå...

• Hallonpajen

tack för era svar!

Linda1976: Har ni ekgolv oxå? Mitt skräckscenario är att det blir en ekchock med garderobsväggen och golvet OCH alla Malm-grejerna...men det var faktiskt Japan-style jag hade tänkt från början!

Jag kan lova att det lär storma i Skanör...det räcker med stormarna i Lund just nu tycker jag.

• Linda1976

haha... ja, vi har ekgolv också. Men iom att vi inte hängde på "latte"-trenden på väggarna, så känns det lagom iaf! Ek äe ett så "vilsamt" träslag, så jag tror aldrig jag tröttnar.

Oavsett: köp INTE en klädd gavel, snuskigt... om man inte orkar tvätta den 1 gång i veckan, å det lär man väl inte göra

Lova berätta vad det blev!

• Hallonpajen

Jadu, snacka om att jag ångrar latte-färgen!! Efter ca 30000 i extra tillval så kom fröken Snålkvist på besök och så fick det bli val bland ytterst få och trista tapeter (det kostade några tusen att få målat! ). Vad har ni för väggfärg?

Blir det verkligen äckligt så snabbt med klädd gavel? Jag fick just förslaget att det vore det bästa... *villrådig*

• Linda1976

Jag gillar färg! I sovrummet har vi randiga tapeter i 2 olika orange nyanser. Me like. Men det kommer att bli gästrum när övervåningen e klar. Har ni också byggt nytt hus?

• Linda1976

Ja, hos oss hade det blivit det... Maken hade legat och gnuggat sitt gelégeggade huvud mot den.. och alla kvalster och huuu... nä, äckligt.... (mendet e bara min åsikt)

• Linda1976

för att inte tala om hur dammsamlande det skulle bli.

• Linda1976

Uttjatat? Hur då? Är det snyggt så är det!

• Sandrine

En klädd gavel blir väl inte smutsigare än tex en soffa? Jag tycker det blir lite mycket ek (som jag skrev i gästboken)

• CoolJen

Malm i ek är ju snyggt!
    Vi har både byrå+ sängstomme, inte alls för mycket.

• Hallonpajen

Linda1976: Jag gillar oxå färger, men den tapeten fanns inte riktigt att välja... Vi har flyttat in i en nyproducerad lägenhet (Peab/Riksbyggen).

Mamma 2001: jag har inget emot Mio och andra kedjor men nu är ju själva problemet att inte börja om med ytterligare ett träslag och eftersom vi vill ha kvar Malm-byrån så är det den vi utgår ifrån.

CoolJen: Byrån och sängstommen blir kanonsnyggt men problemet är ju all ek!! Golvet och hela ena väggen är ju i två olika eknyanser. Både sängstomme, sängbord och byrå i eknyans nummer 3 känns bara så tungt...

Det känns som det här är svååååårt!

• Fru Indosaurie

Jag tycker absolut att ni kan ta malm i ek från ikea.
    Tycker inte alls att det blir för mkt.
    Fint fint! =)

Förresten lampan ni har i sovrummet, är det den från ikea? Är det inte några växter i den? Eller är det meningen att man ska stoppa i dom själv? För jag ser inga på eran lampa..
    Haha, jag vill ha en sån men inte växterna, eller vad det nu är, därav frågan.

• Linda1976

Mitt alldeles egna ordspråk:

*TRENDER ÄR TILL FÖR AMATÖRER, VI ANDRA GÅR PÅ INSTINKT*

Alltså, gillar du/ni Malm så kör på det, trendigt eller inte, kan ju kvitta, så länge ni gillar det.

En soffa ligger inte jag och gnider huvudet mot en hel natt, och sen har vi skinnsoffa just för att den är lätt att tvätta av. Helt otrendigt enl vissa, men som sagt... MITT ORDSPRÅK! Aj löv it!

Svar på tråden Vilken sängstomme?