• Anonym (vatten)

    Bada med tampong?

    Hej!

    Kan man bada med tampong? Berätta allt ni kan för info

  • Svar på tråden Bada med tampong?
  • Anonym (vatten)

    Okej tack. Jag har varit lite ledsen över att inte kunna bada nu när vi ska utomlands men nu kanske det har löst sig. jippi

  • Konvaljen

    Det finns även tabletter man kan få som skjuter upp mensen, Primolut-Nor heter de. Din läkare kan skriva ut dem på telefon.
    Jag har tagit dem när vi varit utomlands och det har funkat hur bra som helst, mensen har kommit när vi kommit hem istället.

  • Anonym (vatten)

    Ja jag vet att det finns tabletter men jag har hört att det finns många biverkningar på såna. Att man mår jätteilla och dåligt och så..

  • Anonym

    Visst går det bra att bada med tampong. Men jag tror det finns liten risk om man har den i för länge och i värmen utomlands.
    Hade jag varit du hade jag försökt skjuta på mensen någon vecka. Slippa tänka på mensskydd.å sånt. Visst mens är helt naturligt osv men hur fräsch känner man sig på en skala? inte roligt att ha PMS eller  mensvärk på resan.Finns tabletter man kan få, av doktorn tror jag.

  • Konvaljen

    Jag har aldrig mått dåligt av dem, du kanske inte äter p-piller men annars kan du ju skjuta på mensen med de också. Ingen fara alls att göra det, jag känner faktiskt ingen som blivit dålig av att skjuta mensen några dagar.

  • Anonym (vatten)

    Nej jag äter inte p-piller. Men hur många dagar innan måste man börja äta dessa? Sväljer man dom hela?

  • Anonym

    Oj,oj jag såg inte att andra redan nämnt tabletterna!
    Ok, jag har inget minne av att jag hade biverkningar? När jag var i turkiet för typ 10 år sedan sköt jag upp mensen med dom tabletterna.
    Om du äter eller planerar att börja med  p-piller kan du också skjuta upp mensen genom att fortsätta på nästa karta och hoppa över den veckan som man i vanliga fall gör ett uppehåll varje månad. Lycka till!

  • Konvaljen

    Har för mig att man börjar 3-4 dagar innan man skulle fått mensen, men jag minns ite riktigt. Tror man sväljer dem hela, de är jättesmå och om jag minns rätt tar du en om dagen.

  • pingel

    Annars är menskopp ett fantastiskt alternativ, tycker jag. Inget kommer in, inget kommer ut och man behöver inte springa och byta stup i kvarten Googla eller sök här på FL, finns massor av info. Jag har haft min i flera år och är jättenöjd med den.

  • Anonym (vatten)

    okej. För jag har jättesvårt att svälja tabletter. Kan inte svälja några vanliga tabletter alls.
    Jag ska ju få min mens redan på lördag beräknad.

Svar på tråden Bada med tampong?