• absolutbabysugen

en billig veckas semester i sommar? tips och ideer?

hej

jag undrar om det finns någon som har gjort en semester i sverige nån sommar som va relativ billig. jag ska passa mina syskon, som är en flicka på 10 år och en pojke på 6 år, och jag undrar vad man kan göra?för jag har själv inga barn... har funderat på ölands djurpark och så med det är så himla dyrt! vi bor i skåne men det gör inget att vi kör till ställen, eller hyr husvagn runt om i landet ( kanske inte norland ) så kom med tips! :)

ps, resan ska vara i ca en vecka :) kan också variera med olika stopp och så.

tacksam för alla svar!

• Svar på tråden en billig veckas semester i sommar? tips och ideer?
  • Birgitta2

I den åldern vore väl Astrid Lindgrens Vimmerby en hit? Sök på internet vilka sevärdheter för barn i den åldern finns på din vägrutt. Bo i husvagn eller vandrarhem (kan vara spännande bara det). Barnen bryr sig inte så mycket, bara de inte blir fullständigt uttråkade. Blir det fint väder är närmaste campingplats jättekul!

• absolutbabysugen
    Birgitta2 skrev 2010-06-15 15:43:39 följande:
    I den åldern vore väl Astrid Lindgrens Vimmerby en hit? Sök på internet vilka sevärdheter för barn i den åldern finns på din vägrutt. Bo i husvagn eller vandrarhem (kan vara spännande bara det). Barnen bryr sig inte så mycket, bara de inte blir fullständigt uttråkade. Blir det fint väder är närmaste campingplats jättekul!
    ja jag tittade på de priser där, de va inte så dyra, men boende va dyrt där! :S jag tror inte dom bryr sig faktiskt iheller vart dom bor, vill så gärna göra denna veckan så rolig som möjligt, för dom brukar aldrig vara utanför hemmat för mina föräldrar jobbar mycket. men tack för tipset! :)
  • UnDeuxTrois

Om du söker på hotell och Vimmerby så hittar du billigare boenden än Astrid Lindgrens världs egna.

• MissAdelaide

Jag tyckte att Ölands djurpark var billigt eftersom man bara betalar entré och sen är allt gratis där inne men allt är ju relativt.

Vet inte hur långt ni vill ta er men det finns ju Skara sommarland, Kolmården (vilket jag tycker är dyrt). Läs på barnsemester.se eller liknande sidor så hittar du nog något.

Lycka till

• Gladhannapanna

Vi ska hyra stuga på Åland i sommar, inte heller så dyrt om man jämför! Totalt med båtresa för fyrapersoner+bil och en liten stuga 4800:-!

Svar på tråden en billig veckas semester i sommar? tips och ideer?