• Fredrika89

BVC förvirrar mig!!!

Hej!
    Min dotter är två månader gammal och idag på BVC berättade jag att jag ger Semper Lemolac, minifom och magdroppar för dottern har ont i magen. Då sa hon direkt att jag kan sluta med minifom för det ska räcka med lemolac tydligen. Men vi provade att vara utan minifom en dag och då blev hon mycket kinkigare än innan och när vi började ge igen så lugnade hon ner sig.

Varför sluta med ett vinnande koncept? Eller ger jag henne liksom "för mycket" av dem där ämnena som är i lemolac och minifom när jag ger båda... Eller om det nu är samma grejer i, kan jag då ge vanlig Semperersättning+Minifom istället för Lemolac. Bara undrar...

Hur gjorde ni med era bebisar som hade ont i magen? Kom med alla tips ni har, tack! :)

• Svar på tråden BVC förvirrar mig!!!
  • Bezzi

Hejsan.

Mina tvillingar hade sjukt ont i magen! Vi provade allt!!

Det som funkade till oss och hjälpte på en gång va dr browns flaskor och minifom droppar.
    Dock sa dom åt oss att ta dubbelt med droppar första dagarna och sen minska ner lite.
    Vi slutade med minifom när dom va 5 månader och efter de har det inte varit nå problem.

• Fredrika89

ok, jag använde också dr brown men har fått lov att byta till avent antikolik för hon äter mer än va som ryms i dr brown (stor tjej) men har inte märkt nån skillnad...

men du gav vanlig semper o inte lemolac?

• Helene70

Lyssna hellre på din magkänsla än på BVC-tanterna. Alla säger olika beroende på vem du frågar.

• tjoohalia

OM du skulle sluta med något skulle det ju vara semperdropparna isf eftersom dom, liksom lemolac innehåller goda bakterier. minifom är ju något helt annat.
    men jag tycker att du ska ge allt om det funkar. vår bvcsköterska sa åt oss att ge både minifom &semperdroppar. fast vår son äter althera och inte lemolac
    nu glömmer vi att ge dropparna hela tiden, men har märkt att dom inte behövs längre då också :)

• gullunge1

min tjej e nu 3 mån och vi ger semper lemolac, minifom o sempers magdroppar. hon på bvc sa oxå att ja skule sluta med minifom men ja fortsatte. bu har ja dok börjat ge minifom varannat mål o så för att dra ner på o till slut sluta me dom.

Tova 100317
  • Zenobia

Vi gav våran tjej både lemolac, sempersmagdroppar och miniform. Men vi upptäckte efter att vi använt lemolac ett tag att sempersmagdroppar inte behövs så dom slutade vi med.
    Men våran bvc har inte sagt nåt om att vi använder allt utan det är hon som rekomenderat att vi skulle testa.

• BamMyMan

Jag skulle inte byta ge vanlig Semper välling för det har båda mina barn och enormt många andra fått ont i magen av.
    Semper Lemolac går dock bra, och Nan också. =)

Svar på tråden BVC förvirrar mig!!!