• Anonym

Är det ok att ha samlag under mens?

Jag och min kille brukar ha sex när jag har mens, då använder vi kondom. Någon som vet om det finns risk att det blir inflammation om vi inte använder kondom? KIllar, vad tycker nu om att knulla en tjej som har mens, är det ok? Tjejer, får er kille knulla er? Använder ni isåfall kondom eller kör ni utan?

• Svar på tråden Är det ok att ha samlag under mens?
  • Anonym

Jag har inget samlag då för jag tycker det är alldeles för äckligt.....

(jag är tjej)

• Anonym (tjej)

jag har haft sex många gånger när jag har mens...utan kondom och aldrig fått någon infektion...

• Anonym (Inte farligt)

Det är upp till var och en om man vill ha sex eller inte när man har mens. Jag och min sambo har samlag under mens, utan kondom. Det är inga problem alls rent hälso mässigt. Dock skippar vi smek och oralsex så klart.

Men nej det är absolut inte farligt att ha sex under mens utan kondom, mens är inget sår utan uppsamlat blod som kroppen släpper ifrån sig bara.

Tycker man det blir lite kladdigt (beror ju på hur riklig mens man har) så kan man ju ha sex i duschen.

• Bittersweet2012

Riskention att få inflamation finns alltid, men jag tror inte att risken är mycket större när man har mens.

Själv använder jag aldrig kondomer när vi har sex (när jag har mens). Men vi har det väldigt sällan, då brukar jag ha jätteont i mage o är inte alls sugen på sex. 

• carlhallen
    Anonym (tjej) skrev 2010-06-15 18:54:15 följande:
    jag har haft sex många gånger när jag har mens...utan kondom och aldrig fått någon infektion...
    Jag har inget emot att ha samlag då
    om jag och tjejen verkligen tycker om varandra, då hänger man sig och glömmer bort såna världsliga ting...
  • Anonym

Inga problem för mig att ha sex under mensen.
    Vi brukade ha en gammal röd handuk som fick följa med in i somrummet för att skydda sängkläderna. (Ja vi tvättade den efteråt även om jag aldrig sett något blod på den).
    På senare tid är hon inte lika sugen under mensen och tycker det känns svullet och kladdigt så det var ett tag sen vi hade anvädning av handduken.
    Kan le lite när jag ser den hänga bredvid duschen.

• EmmelieW16

Är 16 å hade sex första gången idag + är i slutet av min vecka

Han gick blod på sig men inget han brydde sig om

Vi hade kondom tills den gick sönder ???????????? då körde vi utan

Blöder jag fortfarande om 1 vecka så kommer jag att kolla mig ????

Svar på tråden Är det ok att ha samlag under mens?