barn som går på tå behöver ej ha autism
hejsan jag e en mamma till min son som e 3år snart. han kan inte prata, han kan några få ord men inte säga det rent. Han kan tippa på tå lite då och då oftast när han e på glatt humör. han ställer sina bilar på rad men sen bryr han sig inte mkt om det längre det är inte så att han e besatt av att sitta där och hålla på. det har hänt några gånger man har testat att flytta bak någon bil och då har han ställt tillbaka den men inte alla gånger. Han älskar att klappa händerna men det är det många barn som gör inte bara dem som har autism. Han kan ha ögonkontakt lagom mkt, det är inte ofta barn kan sitta och stirra in i någons ögon i flera minuter. min son har inte börjat på något dagis ännu m,en börjar nu till sommarnen, han har inte haft några jämnåriga att leka med, med andra ord varför han kanske inte har börjat prata ännu. Han lyssnar på sitt namn men inte alla gånger, är det något han gör tex tittar på tv då e det svårt att få kontakt med honom men vadå får ni jätte bra kontakt med era barn om dem tittar på tv? om ni tänker er 3åringar. jag vill bara konstantera att barn som staplar bilar på rad och går på tå och inte kan prata behöver ha autism.
mvh en mamma som älskar sin son