• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    xanni skrev 2010-06-21 22:17:02 följande:
    Hej tjejer!

Har två barn, bägge genom IVF. Det första föddes två veckor innan jag fyllde 42 och det andra 2 månader innan jag fyllde 44, jag har inga barn sedan förut.

Linköping68, här har du en lkpg-bo till! Hoppas på ett stort Plus för dig!
    Tack för solskenshistoria! Hoppas verkligen att vi alla här följer i dina spår! Kram!
  • turlid70

Oerhört spännande Linköping68. Förstår din oro inför test, men om man ska tro på statistiken här i tråden så är det ju goda odds utan tvekan.

Sen ska man komma ihåg att det går bäst för graviditeterna som man inte känner av något särskilt i början. Lycka till i morgon Drömmer !

• turlid70

Hur mår du Oceannay? Tiden tickar på och du känner redan av massa trevliga gravsymptom? Har du gjort VUL eller väntar du? Är det du som bor i Frankrike, gör man VUL där?

• linköping68
    turlid70 skrev 2010-06-22 20:27:01 följande:
    Oerhört spännande Linköping68. Förstår din oro inför test, men om man ska tro på statistiken här i tråden så är det ju goda odds utan tvekan.

Sen ska man komma ihåg att det går bäst för graviditeterna som man inte känner av något särskilt i början. Lycka till i morgon Drömmer !
    Har nu testat och det gick inte bra. Det var ett trist minus
  • oceanney
    turlid70 skrev 2010-06-22 20:32:06 följande:
    Hur mår du Oceannay? Tiden tickar på och du känner redan av massa trevliga gravsymptom? Har du gjort VUL eller väntar du? Är det du som bor i Frankrike, gör man VUL där?
    Hej turlid! Jag mår prima! Bara lite lätt illamående några gånger. Sover extremt mycket. Fånigt lättrörd. Är idag vecka 6+0. 

Ja, jag bor i Frankrike. Där gör många VUL redan i vecka 6 men jag väntar 1-2 veckor till tror jag. Varför vet jag inte. IVF-processen är ett sånt ståhej så det är skönt med lite lugn och ro utan läkarbesök. Kanske därför... Kram!! 
  • kroppknopp

Varför säger läkarna att det är liknande chans att bli gravid på egen hand som via IVF kring 40? Det känns inte rimligt. Vid IVF kan ju embryologen studera embryona och välja ut de som är att bäst kvalité att återföra. Sker knappast då man kör "hemma-metoden".

• turlid70
    Linköping68, det är inte kul med trist minus. Klen tröst kanske, men det rekomenderas inte att testa på kvällen. Vänta ett par dagar och testa igen om du orkar.

Tusen styrkekramar till dig!
  • oceanney
    linköping68 skrev 2010-06-22 21:39:19 följande:
    Har nu testat och det gick inte bra. Det var ett trist minus
    Vad trist! Kramar om! Har du provat med morgonurin också och har du fått din mens än? 
  • linköping68

Tackar för omtanken från er
    Testade med morgonurinen så jag tror nog inte att det hjälper med fler test
    Fast jag kanske testar på fredag iallafall för att vara helt säker.
    Och något mensliknande har kommit, fast inte fullt ut. Men det gör det nog inom någon dag.

• Tuvalina

Tack för intressant läsning. Jag har idag varit hos läkare här i Gävle för att snart ta prover för att kolla mitt FSH och prolaktinhalt för att sedan ta ställning till om vi sak göra IVF eller inte. Jag har endometrios och endast en äggstock och äggledare kvar. Äggledaren är igenvuxen. Jag fyller 40 i dec. Vi kommer göra IVF i Falun. Roligt att höra att det finns bra erfarenhet därifrån. Jag vill gärna följa fler här på tråden för att se hur det går för er! Jag ska berätta hur det går för mig.

Anne

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?