• niwina

3 månaders vaccin biverkningar?

vilka biverkningar fick era pluttar av vaccinet?
    min dotter är redan varm och skriker så fort man rör nuddar vid hennes ben.
    känns jätte jobbigt,tycker så synd om henne:(

• Svar på tråden 3 månaders vaccin biverkningar?
  • xXMaLoXx
    hannis skrev 2010-06-15 21:49:40 följande:
    Fast BVC rekommenderar att man inte ger detta eftersom det försämrar effekten av vaccinet.
    Blir de påverkade så är det väl klart att du ska ge alvedon. Det har gjorts en studie ( I Norge tror jag vårat bvc sa) där man kommit fram till att alvedon i FÖREBYGGANDE syfte kan försämra effekten av vaccinet. Som jag förstod det så ska man inte ge alvedon innan vaccinationen som vissa gör, men helt klart om barnet blir dåligt.
  • Skogsflickan

Vad konstigt för barnläkaren här på bvc sa på 2 månaders kontrollen att jag kunde ge INNAN en alvedon i förebyggande syfte och sedan var 4-6e timme för att lindra. Min lille ska vaccineras på torsdag

• ELLEoClara

min tjej fick feber i ca 2 dagar och var lite grinigare, fick alvedon och mådde då nästan som vanligt.

Fick sen samma reaktion vid 6 och 12 mån sprutan. 

• xXMaLoXx
    Skogsflickan skrev 2010-06-15 22:14:48 följande:
    Vad konstigt för barnläkaren här på bvc sa på 2 månaders kontrollen att jag kunde ge INNAN en alvedon i förebyggande syfte och sedan var 4-6e timme för att lindra. Min lille ska vaccineras på torsdag
    Det är väl så att man gör som man vill, det var ju liksom inget big no no enligt vårat bvc. Det verkar inte som att det skulle göra någon större åverkan på effekten. Vi gav ingen alvedon innan 3-månaderssprutan. Våran son blev dock dålig, så ser vi samma tecken när han får den vid 6 månader så ger vi alvedon tidigare.
  • mitzie87

Min tjej fick inga biverkningar mer än att hon blev trött..

• alex10

Min lilla kille sov i 3-4 timmar efter och när han sen vaknade var han lite gnällig, på ett sätt som han inte brukar vara. Gav honom då en alvedon supp, gnälligheten försvann efter ca 30 min, åter go och glad :)

• loisan31

De kan få feber på kvällen då de fått sprutorna på dagen, men det brukar gå bra. Jag gav min lilla kille alvedon efter både tre och femmånaders sprutorna på kvällen, stelkrampen kan ju göra lite ont, alltså de kan ha lite ont i benet efter den.

Loisan31(Bette)

• Arbetstagaren

Lite irriterad, inte så sugen på mat, lite sömnrubbning och utslag. Utslag även efter andra sprutan och återigen efter tredje, dock mindre efter tredje.... nej, nej har inget med vaccinet att göra, sade de på BVC.. Barn får så mycket konstiga utslag... på med kortison.... Jaja, nåväl det verkar ju som om det i huvudsak gick bra.

• k girl

Sonen fick jätteont och skrek hysteriskt tills dess att han fått en alvedon, sammanlagt i ca 1,5-2 h. Han ville inte ens ha kläder på sig och när jag ammade fick jag inte hålla honom utan han ville ligga en bit ifrån mig.

• t0va

Idag vaccinerade vi vårat barn, han gallskrek men somnade när vi kom hem, sov i ca 30min och var lite gnällig sen ett tag och lekte en stund men sen bröt helvetet ut. Han blev otröstlig så vi gissade att han hade ont och gav alvedon och satte honom i bilen och åkte en tur då somnade han tillslut. Men hemma så vaknade han igen och gallskrek det enda som hjälpte var att mata. Så han åt massor och kräktes självklart massa efteråt men han blev lugn tillslut och kunde somna i gungan. 

Nu vaknade han igen och har fått diarre är väl från vaccineringen eller alvedonet för så har han inte haft tidigare. Men nu verkar han må rätt så skapligt igen han fick en dos alvedon i sömnen och det verkar hjälpa. Så nu är det bara att söva honom igen och hoppas att resten av natten blir lugn.  

• Anabel

Mitt barn fick rs-viruset som en följd av vaccinationen och till följd av rs-viruset fick han astma. Snälla tänkt femtio gånger och forska ta reda på massor av fakta innan ni ger dessa underbara små liv en massa gifter. Jag ångrar mig idag att jag vaccinerade min son. Jag har inte vaccinerat min dotter en enda gång och hon mår hur bra som helst. MVH

• c89
    Anabel skrev 2014-01-06 19:21:39 följande:
    Mitt barn fick rs-viruset som en följd av vaccinationen och till följd av rs-viruset fick han astma. Snälla tänkt femtio gånger och forska ta reda på massor av fakta innan ni ger dessa underbara små liv en massa gifter. Jag ångrar mig idag att jag vaccinerade min son. Jag har inte vaccinerat min dotter en enda gång och hon mår hur bra som helst. MVH

Så urbota korkad! Det finns ingen möjlighet i världen att få RS av vaccinet! Sitt barn fick RS för att du utsatte honom för förkylda människor som bar på rs-viruset. Du menar att det är bättre att låta bli att vaccinera din dotter så hon riskerar att drabbas av de potentiellt dödliga sjukdomar man vaccinerar mot?
  • jag7

Våra två söner hade feber och ont en halv dag. Blev rekommenderade att ge alvedon och det hjälpte.

Att säga att barnet fick rs av vaccinet är ju så fel. Rs är ett virus, då fick ditt barn viruset av någon som var på BVC samtidigt. En av sönerna fick rs långt innan vaccinationen och fick astma. Ett virus, från en förkyld person. Fel att sprida lögner.

• RepetitionÄrKunskapensModer

Denna okunskap kring vaccinationer skrämmer mig. Att kalla vaccin som stoppat epidemier av dödliga och farliga barnsjukdomar för "gift"!?! Vill du riskera att dina barn får polio eller mässling eller någon annan härlig barnsjukdom? Vet du vad som kan komma av detta? Undgick du helt upplysningen i grundskolan om polio? Eller hur mässling kan leda till hjärnskador?

Vi får bara hoppas att den svenska lagstiftningen snart följer den amerikanska, där man i NY gjort rättspraxis av frågan och gör det straffbart att underlåta sig att inte vaccinera sina barn.

De barn som inte vaccineras utgör en fara för mina barn, eftersom vaccin fungerar på populations- snarare än personbasis. Du som väljer att inte vaccinera riskerar inte bara dina barns liv utan också mina. Det är fan inte ok.

För er skeptiker: våra barn behöver inte härdas med dödliga barnsjukdomar, de kommer tids nog att få sina förkylningar och magåkommor.

• Angelica12345

Det är hemskt hur människor tror att hälsa kan komma ur en spruta.

Vårt immunförsvar har evolverats i flera tusen år och än idag vet inte läkare hur det fungerar, var det sitter i kroppen osv...

Låter det möjligt att man sprutar in något som skulle kunna fungera på samma sätt rakt in i blodomloppet?

Sjukdomarna får man inte ens den vägen...

Det är en utopi och stämmer inte.

Det man gör är sprutar in något rakt in i blodomloppet där kroppen inte har en chans(vanliga sjukdomar kommer in via luftrör/svalg) eftersom magen är vår starkaste nedbrytare.... I vaccinet finns spår av foster(problem med t.ex graviditet), gräs(pollen,astma), kyckling(äggallergi) och annat dna som vår kropp i ren panik skapar antikroppar mot...

De sjukdomar ni försöker vaccinera mot måste genomgås för att man ska kunna bli immun. Det finns inga genvägar och det bevisas gång på gång på gång om man bara vågar börja leta information.

Ni som vaccinerar skapar framtida kunder till läkemedelsbolagen som skrattar hela vägen till banken på bekostnad av vår och våra barns hälsa.

Till alla som ska vaccinera, läs på.

Det kostar inget och jag lovar att ni kommer bli chockade över hur mycket studier som talar emot, samt lyssna på de föräldrar vars barn aldrig blivit detsamma efter vaccination.

Ni kan alltid vaccinera senare, men det går aldrig att få ogjort.

Kom ihåg att många läkemedel har blivit godkända och sedan har det kommit fram att folk blivit sjuka. Kolla bara svininfluensan som var så testad och helt utom fara för oss att ta.

Du som skrev att det borde bli lag att man ska vaccinera hoppas jag tänker om.

Vi äger våra kroppar och ingen ska ha rätten att sätta nålar i oss emot vår vilja.

Var inte så rädd för barnsjukdomarna normala friska bar klara mer än vad vi inser och blir sedan imunna för livet på riktigt!

Har man haft mässling, som är en av de lite jobbigare sjukdomarna tar ca 2v att bli av med, prickar röda ögon och feber, inte mer än så för de flesta, så kan man INTE få vissa typer av cancer?

Läs på bieffekterna av vaccinerna istället, då lovar jag dig att du kommer få en funderare.

Allt är inte alltid som man tror....

• gbgumman

Mina två fick inga biverkningar alls. Inte av någon spruta.

Svar på tråden 3 månaders vaccin biverkningar?