Min mans relation till sin mamma
Måste bara gnälla av mig lite. Jag har en underbar man och allt är bra förrutom att allt är så känsligt med hans mamma. Han min man alltså "älskar" sin mamma säger han hon är så fantastisk jag ska bara veta vad hon har ställt upp för honom! Jag menar att dom flesta barn älskar väl sina föräldrar och vad hon har ställt upp med vet jag ej förrutom helt normala saker. Eftersom han inte hade några barn när i träffades så har det inte varit frågan om hjälp med barn. Det som gör mig så stressad i det här är att han sa vid ett tillfälle att han kommer alltid att ställa upp med pengar till sin mamma och nu så har han talat om att hon nästan går på knäna ekonomiskt. Ska jag känna en oro nu att jag inte vet hur mycket pengar han kommer ge henne. Hon köpte förra året en bostadsrätt, för att hon skulle kunna lämna något efter sig när hon går bort. Men eftersom hon inte hade några pengar så är den mycket högt belånad. Hon köper presenter till vår gemensamma son titt som tätt ,behöver hon absolut inte göra. Jag blir bara så frustrerad av hans relation till henne. Sist vi var borta så överhör jag att han säger till henne, mamma jag kör hem dig. Det var bara det at vår bil var helt full. Men det är inte ok. Han har satt henne på en pedistal som är så hög så jag vet inte vad. Han har en pappa också som är väldigt trevlig men han behandlas på ett helt normalt sätt. Jag kan nog faktiskt känna att jag och andra inte är vatten värda när hon är i närhete, Det här har också gjort att jag aldrig föreslår att vi ska åka till henne elelr att hon kan komma förbi. Så det har ju fått negativa konsekvenser av att han behandlar oss både vi andra och sin mamma så märkligt. Det är ju alltså inte min svärmor jag inte klarar av, utan det är min mans beteende gentemot henne och mig. Prata går inte jag har försökt, men eftersom ahn har den här konstiga relationen till henne funkar det inte. Har någon upplevt något liknande och har några goda råd?