• Anonym (är det så?)

Ska dem göra abort?

Hon :28år,  i v 9+4
    har en halvtidstjänst( som hon inte får gå tillbaka till,då det bara är ett vik)
    Har tidigare erfarenheter utav icke sunda förhållande
    har ett barn sen innan som sett och vart med om det mesta(värsta)
    ett ouppklarat tidigare förhållande med barnets pappa som har en pykiskt sjuk diagnos.

Nu efter 3 månader är hon gravid med en ny kille som verkar vara super snäll men...

Han: Nyss fyllda 20år,aldrig haft nått jobb,har ett konstigt intresse som han vill lägga alla sina pengar på,ej berättigad till A -kassa och verkar inte ens intresserad av ett jobb.
    Hans tele ringer på skumma tider och dem har haft kvinnligt besök i bostaden.

Han vill resa och nu 2 helger i rad har hon druckit nått glas öl och vin.
    Hon har planerat barnet sen dag 1 med slutande av p-piller när dem dejtat i en vecka.Han visste inget först.
    Nu gråter hon för att hon kommer tvingas till abort för att han är rätt så mogen och säger att han inte kan försörja den nya familjen och att han är osäker på att dem kommer klara av pressen utan pengar som dom inte ens har nu,han vågar inte chansa.

vad tycker ni?

• Svar på tråden Ska dem göra abort?
  • Linda plus 1 man och 3 barn

Jag tycker ingenting mer än att det är väldigt sorgligt och tragiskt att man leker med liv på det sättet. Barnet är planerat men riskerar ändå att dö för att föräldrarna vägrar agera vuxna.

Vad tycker du ts?

• Anonym (oj, oj)

Man kan aldrig "tycka" att någon skall göra abort eller inte. Däremot kan ma ha' förutfattade meningar.

Vad vill DE med deras liv? Vill DE leva tillsammans, och vet de vad det innebär att fostra, älska och försörja ett barn, under 18 års tid?
    Är de mogna? har de ekonomisk möjlighet till sitt uppehälle, eller tror de att någon annan skall betala deras liv?

Jag tycker killen låter förnuftig, fast han "bara" är 20 år. Närmare låter det som att tjejen på 28, som redan har 1 barn, inget jobb, och som nu är gravid, behöver att ta' sig en rejäl funderare.

• Anonym

Klart man kan tycka att de ska göra abort. Det handlar inte om ett barn som dör, det handlar om en cellklump som plockas bort. Inget mer med det rent biologiskt.

Jag tycker ingen av dem verkar mogen eller förnuftig. Om killen vore mogen skulle han väl ha ett jobb och inte lägga alla sina pengar på sin hobby? Och om tjejen vore mogen skulle hon inte lura till sig en unge och sluta med p-piller efter någon vecka.

För en del blivande barn är det bättre att inte födas än att behöva spendera de nästkommande 18 åren med dysfunktionella föräldrar. Det är därför jag tycker att de ska göra abort.

• LyckligtSlut

Vadå tvingas? Skitfult gjort av henne men varför ska hon göra en abort när hon planerade det här? Hon får väl ta ansvar för barnet själv och betala tillbaka underhållet till honom som han troligtvis tvingas betala ut, så kan han ta papparollen när han känner sig mogen. Eller är  hon en väldigt dålig mamma till sitt barn från förr också? Något verkar ju vara fel när hon gör så mot sin kille som dessutom är så ung. Verkar extremt ansvarslöst.

PMS året runt :(
  • linjes

Tycker ingenting,det är väl deras sak....Obestämd

• Anonym (är det så?)

Ja vad tycker jag,
    jag sade till henne dag ett när hon slutade med pillerna och försökte få henne att förstå att hon borde vara mer försiktigare denna gången då hon redan har problem från det förflutna!
    men då blev hon bara arg på mig.
    Hon var rätt depprimerad över livet strax innan hon träffa denna och orkade inte se alla som var lyckliga,hon kunde inte glädjas åt sitt barn utan det var bara gnmäll och tjat och dåligt med pengar.Missförstå mig rätt jag tycker verkligen om denna människa innerligt hon betyder så mycket för mig men just detta kan jag omöjligen förstå att hon gör elle ha gjort.
    jag försökte få henne att förstå hur och vad barn kostar(har 2) även när dem blir lite äldre med fritisintressen och allt och att dom kan väll försöka igen när han fått jobb som håller.

sen vill denna killen åka utomlands nu i höst i 4veckor och ifrågasätter varför hon inte vill bli med när en släkting bjuder,då scarar hon och säger men då är jag ju jättegravid tråkit att åka dåosv...då säger han NEj men detta funkar inte.

jag kan inte gå på att dom kommer klara sig igenom allt när dem redan bråkar om pengar och han är borta på helgerna efter 3 månader.

alla som har barn vet ju vad det kan göra med relationen och jag tor på att kämpa och vara stark och då tror jag ekonomin kan spela roll,sen att hon bleb grabid så snart kan och vill jag inte uttala mig om då jag blev gravid efter 9 månader med min man, men nu 8år senare har vi 2 barn och ska gifta oss så klart jag tror på kärlek men jag tror det är skillnad ....men hon vill väll så gärna

detta gör ont i mig det är tragiskt!

• Jezamine

Det kan bara du bestämma själv TS

Avstängd tills vidare
  • linjes
    LyckligtSlut skrev 2010-06-16 09:06:44 följande:
    Varför skulle en anonym användare skriva om sig själv i tredje person?
    Varför inte? Även om jag inte tror att det är så i det här fallet....
  • Moderator

Hej!

I Känsliga Rummet skall enbart trådar som är av känslig karaktär och personliga för trådstartaren postas. Diskussions- och etiktrådar skall postas under lämpligare rubriker i forumet.

Denna tråd flyttas därför till forumets allmänna del. Observera att det därför inte kommer att gå att svara anonymt i tråden fortsättningsvis.

(De inlägg som redan har postats anonymt kommer  kommer dock att förbli anonyma.)

För mer information, se www.familjeliv.se/Forum-5-163/m53060608.html.

/Moderator
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • lennartsdotter

1. Hon kan inte tvingas till abort.
    2. Om han inte ville ha barn borde han inte ha satt sig i situationen att bli farsa.
    3. Hon var lika korkad som satte sig i situationen.

Ska hon göra abort? Inte om hon vill ha ett barn till nu. Hon bör dock inte räkna  med något vidare stöd från farsan verkar det som.

Svar på tråden Ska dem göra abort?