Orolig
Hej! Min man och jag är benhårda på en sak när det gäller vår 7-årige son: han får inte byta Lego. punkt. För några veckor sedan när detta kom upp, så sa vi vad som gällde. Han bröt ihop men vi pratade om det och det kändes som om vi fick fram varför. Några dagar gick och plötsligt hade han bytt ändå. Vi tog upp det med killen han hade bytt med och sonen fick byta tillbaka. Sen började han smussla o skulle byta i smyg. Vi hade en lång diskussion, tom med fröken o trodde det var klart.
I morse vaknade han o grät. Vi förstod ingenting trodde tom han var sjuk, han sa att han inte hittade en speciell legobit o anklagade katten för att ätit upp den. Vi pratade med honom o frågade om det var något annat han hade på hjärtat. Sen lugnade han sig och kom till frukostbordet... med en legobit som inte var hans! När vi lugnt o sansat frågade var den kom ifrån bröt han ihop igen. Nu är han i skolan och vi ska ta tag i det imorgon. vi är inte hemma ikväll. Vi vill inte bli arga så att han blir rädd för att säga sanningen i framtiden till oss men han vägrade hårdnackat att säga var den kom ifrån. Jag får panik, jag vill inte bli en arg mamma men vad ska vi göra??? Blir så ledsen när han inte gör som vi säger, han får ju byta pokemon, gormitti o allt annat småkrafs men lego är så dyrt. Han har dessutom sparat ihop en massa pengar för att köpa 10 småbitar på en internetsida för 150:-, dessa 10 bytte han bort dagen efter, kändes som om det var någon beställning från den han bytte med...
Snälla ge oss en hint om vi är fel ute eller rätt och vad vi ska göra, gillar inte bestraffningar, men ibland kanske man måste, eller?