• Pluppisen

Erfarenheter av Teutonia Team Cosmo

Hej!
    Någon som har Teutonias nya Team Cosmo tvillingvagn och vill ge synpunkter på den?

Jag har tänkt köpa den vagnen med mjukliftar till mina tvillingar som kommer i november men vill gärna höra andras åsikter.

• Svar på tråden Erfarenheter av Teutonia Team Cosmo
  • Franka

Jag skulle gärna köpa den, tycker den verkar smidig med rörliga framhjul och att man kan ha dem mot sig även i sittläge, men tror tyvärr den är för bred för många bussar i Stockholm. Vet inte var du bor och om du åker buss?

• Pluppisen

Ok. Jag bor i Stockholmsförort och åker inte buss så ofta. Kommer troligen använda den mest till dagispromenader och ta med i bilen, ibland pendeltåg. Men det var en bra synpunkt, ska ta med det i mina funderingar

• Billabong

Om du ska åka iväg själv och få in vagnen i bilen, så kolla att den får plats, att du orkar lyfta den OCH att du får grepp om den (den är ju bred).

Har den inte själv. Vi valde BabyTravel till våra tvillingar då den bl.a. var den enda som går in i vårt bagage med två liggdelar.

• wallis

Hej! Har S4 vilken är föregångaren till cosmon och jag är så nöjd med den!
    Har testat alla tvillingvagnar i jakt på den rätta och som många säger så är den faktiskt inte alls så bred. Jag kommer in överallt och den är härligt rymlig för barnen. Kändes väldigt konstigt att vända barnen åt andra hållet i våra BT men i S4:an så är de jättenöjda o kan prata lite mamma.
    Har köpt supersnygga sittdynor på NelloLi
    shop.textalk.se/se/artgrp.php&grp=343427
    Sen kan man göra om mjukliftarna till åkpåsar o de är kanon!
    jag önskar att någon övertygat att köpa den vagn med en gång istället för att få gå igenom alla tvillingvagnar, men nu är barnen o jag nöjda! Lycka till i jakten på den rätta vagnen!

• Pluppisen

Tack för fler synpunkter. Det blir nog en Team Cosmo men vi måste hitta en affär med demo ex först så jag kan provlyfta... Har haft en Teutonia Mistral S till dottern och jämför man längd/bredd/vikt med den tro jag det funkar i bilen mm.

• Pluppisen

Ingen mer som har Team Cosmo?

• Soffipropp

Hej!
    Vi har team cosmon och är SUPER nöjda med den. Lätt och smidig att ta sig fram med, ett stort plus är framhjulen som går att låsa och att dom även är större än dom var på S4.
    Visst är den tung att lyfta, men hur smidig som helst att ta isär i två delar. Så gör jag när jag åker iväg själv med barnen. Lyfter bort sittdelen från chassit och sätter chassit underst i bilen, sen sittdelen på, och sen lägger jag dit mjukliftarna. Det funkar toppen!
    Rekommenderar verkligen den vagnen!

• Pluppisen

Kul att höra, tack för tipset

Svar på tråden Erfarenheter av Teutonia Team Cosmo