• Hoppoförtvivlan

Inga flytningar - ett graviditetsymtom?

Hej,
    Jag brukar ha flytningar men har inte fått ngr denna period, är 1.5v efter ÄL. Kan det vara ett graviditetssymtom? Jag försöker läsa här och som med allt annat verkar det "bero på" :). Men är det ngn som vet? Inga flytningar = graviditet?

/

• Svar på tråden Inga flytningar - ett graviditetsymtom?
  • MammaMutti

Jag hade helt tvärtom när jag vänta sonen... Fick mer flytningar.

• AboynamedSue

Jag är gravid (v5+2)och har inga flytningar. Hade dock en blödning i samband med att mensen skulle ha kommit, men sedan dess torrt. Var även torr när jag normalt brukar ha flytningar innan mensen.

• Hoppoförtvivlan

Tack. Kroppen är ju fantastisk.... svår att tolka :).

• AboynamedSue
    Hoppoförtvivlan skrev 2010-06-16 20:32:11 följande:
    Tack. Kroppen är ju fantastisk.... svår att tolka :).
    Jo, verkligen! Ibland förstår man ingenting :) Hoppas det blir ett plus för dig också!!
  • O Z

Jag har hört att MER flytningar är ett tecken på graviditet, men vid min förra graviditet hade jag inga flytningar alls, så visst kan det vara det!

• Daisy The Flower

Jag hade mer flytningar när jag blev gravid. Var orolig över detta och ringde min IVF klinik. De sa just att man hade mer flytningar vid graviditet.

MEN alla är ju ändå olika...

• Tilcha

DEt är olika för alla. Samma sak med symtom. Vissa känner absolut ingenting innan plusset kommer och vissa har alla symtom man kan tänka sig.

Men jag hoppas att du är gravid!
    Och det var skönt att höra från några som faktiskt upplevt att de var helt torra innan plus.
    Jag har varit gravis två gånger men har inte haft en tanke på hur mina flytningar var.

• DevilsDaughter

Jag har inga flytningar alls innan mens i vanliga fall, så varje månad innan mens så hoppas jag på att få mer flytningar eftersom jag antar att jag kommer få det om jag blir gravid. Men för dig som brukar ha flytningar innan mens så kan nog motsatsen tyda på graviditet.

• Tilcha

Plussade i slutet av juni så nu kan jag ju berätta hur mina flytningar var denna gång. Innan BIM var de precis som de brukar vara innan mens. Då brukar jag få mindre å mindre flytningar. Så var det nu oxå men efter BIM började de öka igen. Nu har jag ganska mycket men inte lika mycket som vid äl. Om det säger dig nånting?! Flört

Svar på tråden Inga flytningar - ett graviditetsymtom?