Inlägg från: Lillnallen |Visa alla inlägg
  • Lillnallen

    Vi med BIM i mtten av juli

    Är det någon som vill hänga på här?? Vi som har BIM i mitten av juli kan väl samlas och utbyta erfarenheter och symptom med varann...

    Får vänta två veckor på att bebisverkstan ska starta, lååång tid...

    Kopiera listan här nedan och fyll i dig i BIM-dagordning.

    Lillnallen: BIM 15/7 ÄL 30/6 (1:a barnet 6:e försöket)

  • Svar på tråden Vi med BIM i mtten av juli
  • Lillnallen

    Vad kul att ni vill vara med. 

    Nu har vi startat våran bebisverkstad... bara hoppas att det ska fungera denna månaden.
    Vi försöker med ÄL-test för första gången nu. Trodde att min ÄL skulle komma idag, men igår kväll gav inte testet något utslag så vi får hoppas på morgondagen. Kan vara så att jag alltid har haft ÄL någon dag senare än jag trott, får se hur det utvecklar sig...

  • Lillnallen
    Vad kul nu börjar vi bli några stycken. Får bara hoppas på många Plus
    MissKS skrev 2010-06-30 20:14:48 följande:
    Ni som just börjat med ÄL-tester -Tänk på att inte testa bara en tid på dygnet, då kan ni missa stregringen helt. Testa tre eller iaf två gånger om dagen första månaden så att ni "hittar" den rätta tiden på dygnet. I början testade jag nämligen alltid på morgonen och då fick jag inget starkt streck, vilket fick mig att nojja en hel del. Av en slump börjadeefter ett par månader testa efter jobbet i stället  och nu får jag jättesnygga streck!!
    Tack, så kan det ju vara. Tog test igårkväl och det visade ett svagt streck, tog i morse igen och då var strecken lika starka... Bliev bara lite konfunderad eftersom jag hade ont i tjejmagen och flytningar igår. Trodde den var igår. Enligt det test jag har ska ÄL komma 24 - 48 timmar efter att testet visat positivt. Detta säger ju i så fall att den kommer tidigast i morgonbitti... Har vi varit så fel ute de andra månaderna??? Nu är det bara hoppas att vi inte har tagit slut på de små simamrna eftersom vi startade i tisdags med bebisverkstaden här... Frågan är om de kan ta slut eller kvalilten blir sämre??? tänk den som visste Obestämd
  • Lillnallen

    Den här väntan är så oerhört jobbig tycker jag. Det är inte bara jag som tycker detta så oerhört jobbigt utan min sambo med. Han mår jättedåligt utav att det inte vill ta sig. Vi trodde nog att det i alla fall skulle tagit sig inom sex månader, men detta är sjätte försöket så har det inte tagit sig nu är jag rädd att han ger upp. Dessutom så har vi ju åldern och statistiken mot oss. Jag är 36 år och då minskar ju chanserna att bli gravid med varje månad som går Gråter  Hoppas sååååå på ett plus denna månaden att jag håller på att spricka.

    hade ÄL i fredags om man ska tro på stickorna och det får man ävl göra. Sen hade jag en temperaturhöjning igår så det visar ju på att jag haft ÄL i alla fall.
    Moler lite i tjejmagen ibland, men än så kan man ju bara inte känna något.

    Ser att det är några som kommit så långt att ni sak testa nu, ni får lycka till...

  • Lillnallen

    Ändrar också min info lite... hade ÄL lite senare än jag trodde... i alla fall enligt stickorna och tempen så det borde ju stämma.

    {#emotions_dlg.flower}BIM-listan för mitten av juli{#emotions_dlg.flower}

      9.7 MissKS
    11.7 taggis 84
    12.7 Zarina (1:a barnet, 1:a försöket, 26 år)
    14.7 Lillquinnan
    17.7 Lillnallen  ÄL 2/7 (1:a barnet 6:e försöket)
    17.7 LillaJ88 ( 1:a barnet tredje försöket)
    Ca 18.7 BeautifulPink (ÄL ca 5.7, 2:a barnet, försöket, 24 år)
    20.7 pikkumamma
    21.7 Vildrosmamman (3:dje barnet, första försöket)
    16.7 Bella (barn nummer2)

    Gravid GravidPlus

    Inte gravid Minus

    Lycka till ni som snart kan börja testa... jag får vänta tills slutet av nästa vecka. Känner lite i tjemagen, ilar runt lite och sticker till dåd och då.. bara hoppas det är positiva tecken. De två senaste månaderna har jag fått en sån kraftig smärta som suttit kvar i några minuter 5-7 dagar efter ÄL, kanske det som är påväg... får se vad dagarna har att ge. Är bara sååååå jobbigt att vänta och ge tiden an. Men har roliga saker i helgen så den kommer nog gå fort... och har lite att göra nu innan helgen också så denna veckan kommer gå, bara att se så nästa vecka går fort den också Solig 


    Längtar såå
  • Lillnallen
    Pirum skrev 2010-07-11 12:05:19 följande:
    En önskan till Lillnallen: Om du kan uppdatera trådstarten med bimlistan?

    *lat* och orkar inte bläddra bak i tråden.
    Ska bli, har inte varit inne på några dagar. Gör det lite senare för just nu är det lite mcyket.

    Har hänt mycket under denna tiden inne tråden och även det privata. Jag och sambon gick altargången upp och blev man och hustur... så mina tankar har varit där dessa dagar, men nu är jag tillbaka igen.

    Har försökt läsa lite tillbaka, men inte kunna helt.

    Själv går jag här som många andra och väntar på att BIM ska närma sig. Är på BIM-3 tror jag. Har blivit lite osäker då ÄL inte kom när vi trodde. Känner inte av något direkt ännu, lite molande i ÄL och vårtgårdarna är ömma. Tidigare månader har jag haft kraftiga grav-symptom utan att vara gravid, men inte alls denna månad. Kanske är det positivt. Det är bara det att jag misstänker att huvudvärken kommer idag. Den brukar dyka upp 2-3 dagar innan mensenGråter så jag är inte så hoppfull måste jag säga.

    Får hoppas att många av er andra får ett + denna månad.
  • Lillnallen
    D e på G skrev 2010-07-13 08:23:47 följande:
    Åhhh stort grattis till giftemålet!!! Solig Härligt.

     


    sniffs skrev 2010-07-13 11:00:32 följande:
    Grattis grattis till att ni har blivit man och hustru!!! Det är ju såå mysigt!!!
    Hoppas du är gravid också. Jag har också haft en massa grav symtom tidigare månader men då
    har vi inte ens försökt. Nu har vi försökt och nu har jag inga symtom, förutom lite mensvärk som
    kom idag.

     


    MammaJ2011 skrev 2010-07-13 11:53:45 följande:
    Grattis Fru Lillnallen Skål

    Tack... ja det är verkligen mysigt. Nu är det abra hoppas på att det blir ett plus i helgen också. Trodde huvudvärken skulle komma igår, men det gjorde den inte :) gick och kände efter, men den blev inte värre än den var på morgonen. Den kan ju komma idag också och då komemr mensen någon dag senare som ett brev på posten så jag hoppas så att huvudvärken håller sig borta...

    Vad tråkigt att mensen har kommit för några. Får önska er lycka till nästa månad.

  • Lillnallen
    Här kommer en uppdaterad lista. Lägger även till en lista för er som blivit gravida och för er som inte blivit gravida denna måanden. Är lättare att hålla reda på då...

    Har jag missat någon i någon av listorna så fylla på så att de stämmer :) Det är några stycken som har BIM i dagarna, så vi får hoppas på några stycken under Gravida...
    BIM-listan{#emotions_dlg.flower}

    11.7 taggis 84
    12.7 Zarina (1:a barnet, 1:a försöket, 26 år)
    13.7 lilla idisen
    13/7 Arne Per  (2:a barnet, 8 :e försöket)
    14.7 Lillquinnan
    14.7 Izzies matte (1:a barnet 13 försöket)
    15.7 SabinaNatacha (1:a barnet 1:a försöket)
    14.7 majalisa (1:a barnet 3:e försöket)
    16.7 Bella (barn nummer2)
    16.7 Marisen (1:a försöket 2:a barnet)
    16.7 magbet (1:a försöket 3:e barnet)
    16.7 Lillnallen  ÄL 2/7 (1:a barnet 6:e försöket)
    17.7 D e på G ÄL 4/7 (2:a barnet 1:a försöket)
    17.7 LillaJ88 ( 1:a barnet tredje försöket)
    17.7 Lingonpajen (3:e barnet 1:a försöket)
    18.7 (ca) BeautifulPink (ÄL ca 5.7, 2:a barnet, 1:a försöket, 24 år)
    20.7 pikkumamma
    21.7 Vildrosmamman (3:dje barnet, första försöket)
    21.7 Ninakarolina

    4.8 MissKS (första barnet, andra försöket)

    Gravid Gravida

    Minus Inte gravida
    Byhlin93
    lilla idisaen
  • Lillnallen

    Jag håller nog på att bli galen tror jag. hade tänkt att vänta att testa tills i morgon, men kunde naturligtvis inte hålla mig så jag gjorde ett test i morse.. visade ingenting. Det var ett billigt test jag hade, men det står att det är 99% säkert. Visade som sagt inget, inte ens ett litet litet lite svgt streck... Kan väl inte testat för tidigt när jag har BIM idag...

    Igår fick jag lite mensvärk och trodde att den hade kommit, men icke... och inget i morse. Jag brukar alltid få mensen när värken kommer. Har nog inte hänt innan att värken försvunnit innan mensen kommit, men det gjode den igår. Dessutom så har jag tidigare haft överkänsliga vårgårdar, men detta brukar försvinna några dagar innan mensen och bröste brukar ömma fram till dagen innan mensen, men nu är både vårtgårdarna och brösten ömma och det känns inte som det är påväg att ge sig. Lite lätt huvudvärk har jag också och det kan ju med vara ett tecken... Sen har mannen sakgt till mig ett par dagar att jag är lite grinig och jag har PMS. Känner mig inte sådan bara. Vet var ken ut eller in längre...Skrikandes någon som käner igen síg

    Blir galen av denna väntan.... fast min man blir nog ännu mer galen. Han sa att visar det inget så är det bara att konstatera att du inte är gravid denna gången heller... Han har bestämt sig för att jag inte är gravid denna månaden heller.

    Tänkte vänta och se till på söndag och har inte mensen kommit då får jag göra ett nytt test med testlagrets sticka... hoppas inte mensen kommer hoppas hoppas hoppas...........

    Till er som ska testa i helgen .. LYCKA TILL

  • Lillnallen

    Ett JÄTTESTORT GRATTIS Solig till er som plussat. Kul att läsa att några lyckas.

    Tror tyvärr att min mens är på G nu. har börjat mola  som det gör strax innan mensen. Så den kommer nog om ett par timmar GråterGråter.  Jaja är bara att ta nya tag i augusti... har semester då så vi får han några härliga dagar första veckan/helgen. Kanske ska passa på att åka på bröllopsresa och ha det riktigit mysigt Glad. Fast det hade varit skönare att sllippa pressen att man måste göra det exakt då och då och inte får missa den dagen elelr den dagen. Slippa plaera det. Eller om jag ska prata klartext, att redan vara gravid. Det är ju bara det som fatts i livet just nu känns det som. Skulle jag bara bli gravid hade livet varit perfekt...
    Märker att jag är väldigt negativ just nu,men så är det ju tyvärr när man vill något så intensivt och man inte lyckas. Sen så talar ju statistiken emot en. Vad är det den säger 65 % av alla över 35 blir med barn de första 6 månaderna och totalt 75% kan bli med barn... Är så rädd för att man ska tillhöra de 25% som inte kan bli med barn nuSkrikandesGråterSkrikandes. Inte så här man vill ha det när man är nygift...

    Vill bara SkrikandesSkrikandesSkrikandes 

  • Lillnallen
    BeautifulPink skrev 2010-07-16 14:38:44 följande:
    Jag reagerade inte alls såhär när jag gick och väntade på att testa mig förra gången. Då var jag mera cool och tog det som det kom. Var väl i så fall BIM-dagen som jag var lite mera nervös och ville testa mig. Men jag tog allt mycket lugnare. Nu är jag mera fixerad och så långt bort från cool det bara går.
    jag har också varit rätt så lugn de senaste gångerna, men denna gången är jag helt jättehispig. Kom på det nu att det är kanske därför mensen är sen...Gråter Den kan ju reagera på om man inte är helt hundra. Fast jag hoppas så att det är att det finns enn litet knyte där inne :) Eller sen, det kan jag inte säga eftersom jag misstänkte att den ska komma idag och dagen är inte slut ännu. Kommer troligen i natt... usch en sån helg man har framför sig. Occh vi som tänkte ha en lugn och skön helg efter all stress med förberedelser och nervosititet för bröllopet. Så har man detta istället. Det är ju ännu jobbigare.
  • Lillnallen
    Skrev i går, men det krånglade och jag kunde inte lägga in ett nytt inlägg.. irriteraden, men nu ska det förhoppningsvis fungera.

    Jag sa att jag inte skulle testa förräns söndag, men kunda naturligvis inte hålla mig så jag testade i lördags. har testlagrets stickor, helt otroligt det kom två streck... Gladär jag gravid nu kan inte fatta det tänkte jag och min man. Så vi sa att vi lugnar oss och testade igen igår morse och då var strecket lite starkare... alltså allt pekar på att jag är gravid. ÄNTLIGEN... vi som varit så nervösa och oroliga att det inte skulle kunna ta sig. Men nu vet vi i alla fall att det fungerar så här långt så är det abra att hoppas på att det ska hålla hela vägen.

    Flyttar ner mig till GRAVID Gravid

    BIM- listan{#emotions_dlg.flower}

    11.7 taggis 84
    12.7 Zarina (1:a barnet, 1:a försöket, 26 år)
    13.7 Arne Per  (2:a barnet, 8 :e försöket)
    15.7 SabinaNatacha (1:a barnet 1:a försöket)
    14.7 majalisa (1:a barnet 3:e försöket)
    15.7 Baby2B (1:a barnet 1:a försöket)
    16.7 Bella (barn nummer2)
    16.7 Marisen (1:a försöket 2:a barnet)
    16.7 magbet (1:a försöket 3:e barnet)
    17.7 D e på G ÄL 4/7 (2:a barnet 1:a försöket)
    17.7 LillaJ88 ( 1:a barnet tredje försöket)
    17.7 Lingonpajen (3:e barnet 1:a försöket)
    17-18.7 Sunni (inga barn, 2:a-3:dje försöket, 25 år)
    18.7 BeautifulPink (ÄL ca 5.7, 2:a barnet, 1:a försöket, 24 år)
    20.7 pikkumamma
    21.7 Ninakarolina
    24.7 Igglepiggle (ÄL ca 10/7, 2:a barnet, 1:a försöket)

    Gravid Gravida 

    Lillquinnan
    Vildrosmamman
    Lingonpajen
    Magbet 
    Baby2B
    LillaJ88
    Lillnallen


    Minus Inte gravida

    Byhlin93
    13.7 lilla idisen
    Izzies matte
    Marisen
    SabinaNatacha
  • Lillnallen
    Byhlin93 skrev 2010-07-20 16:38:53 följande:
    Min äl är på g, men killen och jag orkade inte igår men vi ska köra ikväll, och resten av veckan. Hoppas alla får ett plus ! :D
    Kör på och lycka till...
  • Lillnallen
    D e på G skrev 2010-07-21 10:35:24 följande:

    Nu känner jag igen min kropp igen. Mens idag. Surt.


    Till mitt försvar om mammabyxorna: De var jättebilliga och jag hoppas behöva dem snart ändå.Men ändå lite galet...:)

    Vill så gärna. Har slutat gå på min antideprisiva medicin för att inte ta dem under en graviditet. Jag mår därför pyton och är trött och iriterad mest hela tiden. Stackars sambo! Inte så att varken han eller jag är sugen på sex på betsällning. jag orkar inte ha det så här, så jag får ringa läkaren imorgon. Vill ta mina tabletter igen och må bra, så lusten och glädjen kommer tillbaka. Orkar inte ha pressen på mig att jag måste bli gravid för att min familj ska slippa ha sura mig i sin närhet. Blir en ondcirkel allting. Antar att jag få börja ta dem igen och sluta den dagen jag blir gravid. Hoppades så, och trodde innerst inne, på att det skulle ta sig omgående efetrsom det gjorde det förra gången. Då visste jag inte ens om när min ägglossning var. Nu har vi gjort allt enligt regelboken men det hjäpt visst inte. Usch!

    Förlåt men jag var bara tvungen att lätta mitt hjärta. Är så ledsen, besviken och trött på mitt deppiga jag.


    Man måste lätta sitt hjärta då och då... och detta är ett bra ställe att göra det på.
    Vad tråkgit att inte må bra, men lite kul med mammabyxorna var det. Flört

    Får hoppas att du snart mmår bättre och att det tar så fort som möjilgt för dig.  Då blir allt lättare att stå ut med på något sätt.

    Ha det gott
Svar på tråden Vi med BIM i mtten av juli