Frogstomp skrev 2010-06-17 12:07:15 följande:
jag har bara varit i Alanya utan barn.
Det är helt galet, mkt fest o mkt ungdommar... skulle inte rekomendera det stället för en barnfamilj....men fin strand är det iallfall..
Jag har varit i Alanya med barn, o märkte inte alls av något partyliv!
Reser man med småbarn så rör man sig ju liksom inte ute sent om kvällarna, i nattklubbsområdena - o man undviker ju även de s.k ungdomshotellen, som främst vänder sig till en yngre publik!
------------------------------------------------
Jag ahr varit i Turkiet fyra ggr med barn, varav en gång i Alanya o tre ggr i Marmaris/Icmeler. Av dessa orter så är Icmeler min favorit; sååååå mysigt, lugnt o skönt o vackert!!
Jag har rest med Fritidsresor tre utav gångerna, o har hittills aldrig blivit besviken vad gäller hotellstandarden. Vi har alltid bott på medeklasshotell - inga Blue Star eller Blue Village.
Jag tror att både Fritidsresor, Ving o Apollo är ganska så pålitliga vad gäller hotellen - oftast är det nog så som de utlovar i katalogen!
Vill ni vara säkra på att få ett bra, barnvänligt hotell så kanske ni bör satsa på ett säkert kort, dvs ett Blue Village eller Sunwing (de större semesterbyarna).
Dock har de hotell vi har bott på varit barnvänliga också, så för min del är inte alls de större semesterbyarna ett måste bara för att jag reser med barn!
Svårt att rekommendera ett specifikt hotell egentligen, men överlag så kan jag väl rekommendera Fritidsresors utbud!