Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.
Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.
jag hade gärna följt med imorgon, fortsatt min söderortsodyssé om inte annat men min kille är ledig tre dar i rad (kors i taket!) så vi ska dra runt på stan och köpa en massa onödiga (och vissa nödvändiga grejer, typ solskyddssufflett till vagnen, eller "vargen" som jag kallade den förra veckan... amningshjärna = spännande!) och bara njuta av att få vara lite familj, så tyvärr.
ang städning: vi har ett par tjejer som kommer och hjälper oss, just nu igång/v och jag kan verkligen rekommendera det! vi har iofs alltid haft det (vi har båda vuxit upp med viss hjälp i hemmet som städning, tvätt+stryk och så, så det har varit helt naturligt för oss, även om man kan ha politiska dubier kring upplägget, inte minst utifrån ett kön- och klassperspektiv "medelklasskvinnans frigörelse via arbetarklasskvinnans ofrihet", ni vet.) men det är inte så dyrt (och verkligen inte nu när hushållsnära tjänster är subventionerade) och det är UNDERBART! känns som att man har lagom mkt att hålla reda på ändå när man är ensam med en liten bebis. jag säger tummen upp och grattis till att få komma hem till ett proffsstädat hem imorgon till dig Vinter.
hoppas ni får trevligt imorgon!
åh städhjälp hemma låter jätte smart och underbart! mera tid till familjen och mera jobb andra, jag tycker det är toppen :)
Kör försiktigt med vargen inne i stan nu Ami ;)
Roligt att du kommer Lisa! Jag tar tvärisen som åker från liljeholmen 11.49 annars ses vi i Linde
Jag var lite förvirrad i går och skrev fel hållplats. Ni ska gå av vid Valla torg. Linde är om man ska hem till mig Vid valla torg finns ett stort dagis på ena sidan tvärbanan, men ni ska gå på andra sidan. Gå uåå mellan träden/husen och när ni kommer till lidl så är torget på andra sidan gatan.
Ami: Det började dåligt för att städerskan hade blandat ihop dagarna suck. Så vi väntade en kvart, sen ringde vi. Så hon kommer idag istället, dåligt då jag har blivit sjuk. Och jag hatar att vara hemma då städerskan är här...
Jag har också vuxit upp med hjälp i hemmet, vår Astrid är nästan 80 nu och änka men kommer ändå varje tisdag. Hon har blivit som en familjemedlem. Och jag hade även städerska då jag och exet, båda barnfria och med inte allt för betungande jobb, bodde på 42 kvadrat, ehum... Jag är inte moralkonsevent där kan jag säga, och då jag var liten var det väldigt skämmigt att säga att man hade städerska ("men vad gör din mamma då?") men det ÄR skönt.
Miah:
Wiihoo! Förstod redan nu du smsade vilken väg ni skulle gå Miah. Som jag skrev så är jag lite smygavis på något konstigt vis. Stort grattis!
Städhjälp:
Vi har också städhjälp lite då och då. Galet skönt att komma hem till citrusdoft. Dessutom får man ju arslet ur vagnen och plockar i ordning saker som ligger och skräpar innan hon kommer.
Update:
I går vände livet på en femöring, kändes det som då, nu känns det lättare igen även om vi fortfarande är skrämda. Vi kom hem från Vemdalen, alla glada i hågen tills Robin utbrister "hon har blod i blöjan?". Skräck! Tre bajsblöjor med blod till och vi åkte in till Danderyds barnakut. Väl där konstaterades att hon antagligen (i bästa fall) har mjölkallergi. Det skulle för övrigt även förklara varför hon kräkts så mycket senaste oxå. Dom tog bajsprover och blodprover på en gråtande Emeline. När vi sedan kom till bilen så brast jag helt och bara grät i kapp med henne.
Vi fick i alla fall ett recept på en svinäcklig ersättning och ska testa den. Om det ändå fortsätter komma blod i blöjan ska vi åka in superakut igen för då kunde det tydligen vara något bra mycket allvarligare än mjölkallergi. Nu väntar vi på provresultat och testar under tiden den äckliga ersättningen, hon skriker och grimaserar när hon får den, vill inte äta så mycket som hon brukar.. men vi kämpar på.. inget mera blod i blöjan so far i alla fall. Phu! Nu håller vi tummarna för att det "bara" är mjölkallergi och inget allvarligare samt att hon ska börja äta ordentligt igen. Nu tar varje mattillfälle över en timme.
Trodde väl aldrig jag skulle trycka i min fyramånaders bebis socker. Men det var läkarens rekommendation. Socker i ersättningen tills hon börjar vänja sig vid den nya smaken.
Tack för alla gratulationer kära ni! Börjar vänja mig vid tanken nu att 3 ska bli 4. Om jag blir lika dålig som sist i min graviditet är det skönare att vara hemma med Emma än på jobbet med 14 krävande ungar som inte är mina egna Men än är jag bara i v 5+4 så mycket kan hända på vägen. Lustigt att jag berättade för er så tidigt oxå, men samtidigt jätteskönt så jag kan ventilera hos er. Bland resten av kompisarna ska vi vänta tills i höst m att berätta. Dock vet mina föräldrar som blev jätteglada.
Städhjälp låter super och något som jag oxå funderar på att unna mig, det eller proffsmanikyr
JooCee: Kunde inte svara på sms då jag inte har täckning på mob här i jämtlandsskogarna. Låter INTE skoj m lilla Em, hoppas ni slipper fler blodiga blöjor och att det hjälper med nya ersättningen.
Miah-Grattis Grattis, men det tror jag jag redan sagt ;)
JoCee- Hua, inte kul med blodblöjor. Hoppas på att det inte är ngt annat än mjölkallergi även om det inte heller kanske är det roligaste. Många kramar från oss.