• Glasbit

Brukar du "toppsa" öronen?

Brukar du använda tops i öronen osv? Det brukar jag för det är ju såå skönt ibland. Dock vet jag att man egentligen inte ska vara där och peta alls, men svårt att låta bli.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du "toppsa" öronen?
  • Mosaik31

min läkare har förbjudit mig att använda tops eller nåt i öronen

har tidigare använt tops ibland för att rengöra öronen och det slutade inte väl

fick först en mycket aggressiv hörselgångsinflammation det krävdes pencillinkur örondroppar och slutligen öronsalva för att få det till att ge med sig
    efter det så har jag drabbats av eksem i hörselgången så illa att det blöder till och från och är fortfarande inte helt bra

så jag låter bli topsen........

Våga Vägra Facebook!
  • Glasbit

Ajdå, låter inget vidare. Förvånad

• Mosaik31
    Glasbit skrev 2010-06-17 16:22:37 följande:
    Ajdå, låter inget vidare. Förvånad
    verkligen inte och läkaren sa att det berodde just nu på att jag inte har låtit bli öronen tror det va nåt med att är man och pillar i öronen till och från så rubbar man balansen och till slut så kan det bli otrevligt med inflammationer och eksem
    Våga Vägra Facebook!
  • AmandaBrun

JA! Det är underbart när man känner att man har en massa kliande vax i öronen att topsa, speciellt efter en dusch.

MMMMMM

• Glasbit
    AmandaBrun skrev 2010-06-17 16:27:52 följande:
    JA! Det är underbart när man känner att man har en massa kliande vax i öronen att topsa, speciellt efter en dusch.

MMMMMM
    Jaaa speciellt då! Det håller jag fullständigt med om Cool
  • DaCiss

Måste ju använda tops, ibland kliar det ju så mycket också så det är så skööönt att klia tillbaks med topsen

Måste använda på barnen också faktiskt, fast jag stoppar aldrig in den i örat utan putsar bara bort det synliga vaxet i yttersta delen som syns med bara ögat. För på mina pojkar kommer det ut en massa vax. Får putsa en gång i veckan. Ser ut som chokladsås som runnit ur örat och folk får väl annars för sig att man aldrig tvättar sina barn om de ser ut på det viset

• AmandaBrun
    DaCiss skrev 2010-06-17 16:33:19 följande:
    Måste ju använda tops, ibland kliar det ju så mycket också så det är så skööönt att klia tillbaks med topsen

Måste använda på barnen också faktiskt, fast jag stoppar aldrig in den i örat utan putsar bara bort det synliga vaxet i yttersta delen som syns med bara ögat. För på mina pojkar kommer det ut en massa vax. Får putsa en gång i veckan. Ser ut som chokladsås som runnit ur örat och folk får väl annars för sig att man aldrig tvättar sina barn om de ser ut på det viset
    Har en 4-månaders kille här hemma och ibland är det rediga vaxklumpar som kommer ut ur öronen som jag försiktigt petar bort med en tops. men jag tänker bara...om det kliar lika mycket på honom som på mig...måste ju va asirriterande!!

• Pethrelitan

Ja, jag "måste" gör det. Jag har använt tops hela mitt liv och har aldrig haft någon form av inflammation, irritation eller eksem i mina öron men jag producerar mängder med vax och då gör jag örongången ren med tops ett par gånger i veckan för att förhindra att det syns. Min dotter producerar också mängder med vax, vi vet inte varför det är så.

Lycka är att acceptera saker som de är
  • alem

japps det gör jag
    Fast det är bara några år sedan jag förstod vad Topz var hahaha
    Hemma kallade vi de för öronpinnar när jag var liten så det hängde kvar lixom

Aldrig haft problem annat än att jag har psoriasis i öronen så de blir rätt ofta man är där och kliar tillbaka eftersom de kliar så förbannat och gör jag inte det så täpps det igen så jag blir halvt döv...

(¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Linda1976

Ja, självklart. Gör det på dottern också efter dusch. Hur ska man annars få bort vaxet? man behöver ju inte köra in dem i hjärnan precis

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Brukar du "toppsa" öronen?