• Glasbit

Brukar du "toppsa" öronen?

Brukar du använda tops i öronen osv? Det brukar jag för det är ju såå skönt ibland. Dock vet jag att man egentligen inte ska vara där och peta alls, men svårt att låta bli.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du "toppsa" öronen?
  • Jessica24

Ja, varje dag efter att jag duschat och tvättat håret.
    Har gjort så i "hela" mitt liv och aldrig att jag har haft några problem för det.
    Självklart ska man inte trycka in topsen i örat, utan "toppsa" lite nätt.

• Joico

Jepp, de brukar jag.
    Har kört öronljus en gång också, fy faaan va vidrigt det var att titta i ljuset sen

• Bedan

Nej, men jag brukar använda hårnålar för att klia ibland... ahhhh så skönt, och luddfritt :D

• gimatah

Tycker det är så skönt men gör det väldigt sällan. När jag väl gör det får jag inte alls mkt på topsen.
    Tror inte att man måste rengöra med topps det rengörs på annat sätt när man tvättar sig.
    men skönt är det, ska nog gå och topsa nu

• Lena

Jadå men efter tar jag ofta lite hudkräm på en tops och smörjer in. Då slutar det klia.

• logg81

Ja... Det är lika underbart att topsa öronen som att få pinka efter 3 timmars nödighet. Ibland är en tops värd en miljon...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Eisa

Ja gud ja, det gör jag verkligen. Vi har örontittare på jobbet (hälsocentral) och glor i varanns öron ibland så allt är ok

• AmandaBrun
    Bedan skrev 2010-06-17 22:48:53 följande:
    Nej, men jag brukar använda hårnålar för att klia ibland... ahhhh så skönt, och luddfritt :D
    Va ? Aj?
  • Taurus

Ja självklart, dock är våra tops slut nu och jag har sån abstinens nu, känns helt äckligt nu efter tre dar utan

• Stinky

Ja, men med viss måtta nuförtiden. Jag fick eksem i örongångarna som behandlades med salva för nåt år sedan, så jag passar mig för att klia runt med topsen för mycket.

• snillis

Ja, det är ju ett måste. Varje dag.

• amomentlikethis

Minst 2 ggr om dagen. Har alltid gjort det. Ett tvång för mig.
    Rena öron har jag i alla fall

Det första jag packar ner till en semester är just topsen!

• Anova

Nej, jag har lärt mig att man inte ska stoppa något mindre än en armbåge in i örat. Däremot ytterörat brukar jag tvätta och torka ordentligt med en handduk.

• CecAl

Klart man måste topsa! Men gör  det absolut inte om ni inte är  själva. Topsade mig en gång då jag blev överraskad av min syster som kom in i rummet, råkade punktera något inne i örat så det började blöda... Läkaren sa att det minsta man får stoppa in i örat är ARMBÅGEN!!!!!

• Bedan
    AmandaBrun skrev 2010-06-18 08:53:38 följande:
    Va ? Aj?
    Varför skulle det göra ont? De är ju rundade och fina :D 
  • Lillsnufflan

Ja, en gång i veckan, kanske. Får man för mycket vax kliar det ju så man blir knäpp.

Svar på tråden Brukar du "toppsa" öronen?