• Pussakaninen

Vilket sjukhus (södra skåne)

Vilket sjukhus i södra skåne är bäst vid förlossning? och måste man föda sitt barn på samma sjukhus som man har varigt på barnmorske "kontrollerna"

• Svar på tråden Vilket sjukhus (södra skåne)
  • Engla1983

Vi kommer välja Ystad igen! Födde vår dotter där 07 och all personal, bemötande, vård osv var toppen! Att ringa till Malmö eller Ystad förlossning är väldigt olika i bemötande enligt mig!  De tar sig verkligen tid där!  De har dock ett krav i Ystad och det är att du ska ha gått 35 fulla veckor innan du får föda där, de undviker helst tidiga förlossningar då barnet ofta måste skickas vidare till Lund eller Kristianstad.
    Du kan välja vilket sjukhus du vill!
    När e det dags??

• andersson

Jag var i Lund och födde min tjejer bägge gångerna. Jättebra personal och väldigt kunniga.. =) Trivdes där!

• Kazeer

Jag tror inte att det finns några sådana måsten, men jag vet inte. Jag skulle tro att de flesta väljer den närmsta förlossningsavdelningen.

Däremot kan det vara fullt på förlossningen, när det är dags att föda. Min svägerska skulle föda i Malmö men det var fullt där ... likaså i Lund och Helsingborg. Hon fick ta sig till Ystad.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • längtar och väntar

Jag födde i Malmö och de var helt fantastiska där! 

• Pussakaninen

Jag har gott om tid på mig, ska föda i februari.. Men det känns ändå bra att ha koll på vart man vill va mm i tid :P + att jag är väldigt uttråkad idag då sambon har sina kompisar över idag  -.- haha,..

ystad är mitt 1;a hands val hittils..
    är osäker på lund så det är mycket sjukdommar där engilt tidningarna? Annars så är det mitt 2;a hans val & malmö mitt 3;dje

Sen kan ju inte jag bestämma helt, men man kan ju lägga in sin röst i förtid.

• Kazeer

Mitt andra barn föddes i Lund. Jag kan inte säga så mycket om personalen på förlossningen, eftersom jag knappt hann träffa någon. Men personalen på neonatal var jättebra liksom personalen på avd 44,

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Vilket sjukhus (södra skåne)