• Bubbis10

Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)

Tänkte skapa en tråd där vi föräldrar lägger in olika kommentarer eller händelser som våra barn har sagt/gjort som inte får glömmas :), jag lägger här in en händelse som blev nu sent ikv...

SKRIKER HÖGT SOM ATTAN HÄR-LILLAN VAKNAR Å VRÅLAR,
    VA FAAN E DET SOM HÄNDER?? VA I HELVETE????

jag skriker som en galning, en nattfjäril i köket...GAAAAAAAHHHH

hon rusar in i köket där jag nu stod å fläktade med kökshandduken å skrek samtidigt i ren skär panik....

hon säjer, mamma lugn jag tar den...så slog hon till den..den hamnar på golvet å hon säjer med uppspärrade ögon. shit den lvere byrackan.....nu sitter jag här å skrattar hysteriskt....

Min dotter är nu 11 år.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-17 23:22
    Skulle såklart stå-lever byrackan?
  • Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)
  • elinville
    Skruttis1979 skrev 2010-12-12 11:54:32 följande:
    när min dotters kompis på gården var sådär 2,5 och pratade om min dotter (Elma) och vår yngste (Eskil) så kallade han dem; Lemma och Leski. Lite gulligt!
    Haha... min brorson kallade sina kompisar för Fegis och Wimla (Felix och Wilma). Fegis (Felix) som var ett år äldre var mäkta irriterad: Jag heter INTE Fegis, jag heter FELIX!
    Maja 0707, Malte 1002
  • helene306

Sonen 5½ år sitter på toaletten på morgonen och har bajsat. När maken torkar kläcker han ur sig:

"Pappa, hur kan en stor bajskorv komma ut ur ett litet bajshål?"

Maken och jag tittar på varandra och ler stort. Sen blev det pedagogisk anatomi-förklaring av hur ringmuskeln fungerar

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • elinville

Kom och hämtade min dotter, 3 år, på dagis och hon är ledsen. Brukar ALDRIG vara ledsen på dagis. Tar henne i min famn och frågar varför hon är ledsen.
    Dotter (hulkandes): "För att jag ääääälskar dig, mamma!" <3
    Blev alldeles rörd där på dagisgården Tydligen hade hennes kompis blivit hämtad minutrarna innan jag kom så hon hade väl kommit på att hon också vill hem

Maja 0707, Malte 1002
  • elinville

haha...jag ÄLSKAR bajshistorier!

Min dotter var trög i magen fär några månader sen och hon satt på toaletten och tog i för kung och fosterland. Jag gick in för att titta til henne och frågade hur det gick.
    Dotter (krystandes): Staaaaarkt bajs!

Maja 0707, Malte 1002
  • linahelena
    Näver skrev 2010-07-15 23:33:02 följande:
    Var på Ica härom veckan och handlade. När vi kom ut så frågade jag Mattias 5 år om vi skulle köpa jordgubbar. JAAAA sa han. Sagt och gjort jag gick fram till killen som sålde och bad om 2 kartonger jordgubbar. -50 kr tack!
    Jag räcker honom en 100 lapp när jag hör bakom ryggen:
    - Mamma jag ska bara kolla lite här.
    - Ja visst gör det.
    Då känner jag hur han rycker upp min kjol så jag står där med ändan bar. Ja trosor hade jag förstås. Får Panik, händerna fulla.....
    Skriker SLÄÄÄÄÄÄÄPP rakt i ansiktet på killen som var på väg att ge mej växel. Han ryggar tillbaka och jag viskar förlåt lite tyst och drar snabbt som ögat därifrån.

I bilen frågar Mattias om man får skrika på killar som säljer jordgubbar?
    åh jisses garvar så tårarna sprutar:)

hehe. min syster frågade mamma en gång i kassan vad förpackningen med jordgubbar på vad.
    mamma lutar sig fram å viskar - det är kondomer, sånna som killar kan ha på snoppen.
    varpå min syster vrålar PÅ SNOPPEN?? ÅH FY VAD ÄCKLIGT. så halva mataffären vänder sig om.
  • Liniz77

Vår åttaårige son gjorde världens finaste fars dag kort där han skrivit- pappa du är min stjärna, jag kan inte leva utan dig! Finare kärleksförklaring kan man knappast få. Tårögd blir man!!!

• Liniz77

6- åringer hade också gjort ett där hon skrivit alldeles själv: papa jad elsgar dej...

• linahelena

syrrans dotter 2år står å kollar på när snön lägger sig. slickar sig om munnen å säger mmm glass..

• ango07

Igår var det Luciatåg på dagis. Eg var det de äldre barnen som skulle lussa men sen fick alla vara med. Efter första sången så klappade hela "publiken" händerna. Efter nästa sång dröjde applåderna något då utropar sonen - Klappa då! Sen sprang han omkring och höll koll på att alla klappade händerna efter varje sång. Lite dryg men hemskt sökt :-P

För en månad sedan hade makens orkester konsert och vi var där. De spelade i 2 omgångar, när de började spela igen för andra gången utropade han - Nu räcker det! Han hade väl tråkigt stackarn  

• LHUF

Helt underbara kommentarer från era barn  skall se om jag kan bidra med några snart

Tilde 080319
  • Sockersöt88

Underbara ungar! *skrattar*

Har också en rolig grej, som min son sa till sin mormor
    när han var ca 2,5 år.

Mormor och lillen skulle gå tlll sängs och
    illen undrade om han fick pröva
    mormors glasögon!?
    Och visst fick han det.

Lillen satte på sig glasögonen,
    och studerade mormor noga.
    Plötsligt sa han: "Mommo! Du har
    en snorkråka i näsan. Den har
    säkert byggt bo där!"

ååå, jag skrattade så jag grät.....Skrattande

• Super blondinen

Åkte ner till turkiet för ca 2mån sen.
    På planet kommer det en tjej med sin pappa runt femår (jämnför med mitt gudbarns bror som är fem) alla sitter oo små pratar i planet.
    Det hon sa gjorde alla tysta de satt vid nödutgången. det var pappa mamma dottern sen en liten knodd.
    När mamman satt ner den lilla knodden så tar pappan fram en blöja o lägger den på stolen.
    Då tar dottern blöjan i hande o säger högt o tydligt.

`` Pappa ska vi gå och sätta på blöjan nu`` 

Alla tittar på dem o ser ut som fågelholkar.

Sen när de försvunnit börja alla små skratta. sen hörde man flera komentera gud så stor hon skämdes i alla fall inte.

• Super blondinen

Kom ihåg en kul grej till som jag måste dela med mig av.

Det är ett par år sen jag skulle vara barn vakt åt gudsonen i en vecka.
    Han var då 3år.
    Vi åker ner till affären och handlar så ska vi hämta blöjor till han och till våran dotter.
    När vi kommer till hyllan så tar jag ner ett paket och lägger i vagnen sen tar jag ett till honom oo på skoj så säger jag vill du bära blöjorna själv??

Han svara högt och tydligt:

`´Jag är ingen Bäbi o Jag ska inte ha nå blöjor det är för bäbis och dem kan du behålla själv!!
    så tittar han på våran dotter som är jämn gammal ser hur hon tittar förvånat på honom.
    Hon svar från ingenstan JA ha men då är jag bäbis för jag vill ha ny blöja.``

Vet inte var de får allt i från men folk titta. Så jag tänkte ok han får väll som han vill då våran dotters blöjor även passar honom så tänkte jag då får han av dem.

Han har inte använt blöja sen des och har varit torr.
    Så han sluta med blöjor och blev Torr på ICA.

F vad han mor blev häpen när hon hämtade honom.

Då han sa jag behöver inte blöja jag är stor o går på toaletten.

• Stpjb

Sonen ska hämtas på dagis han är runt 2-3 år gammal. Hela tamburen är full med föräldrar,barn och fröknar. Denna dagen är det pappas tur att hämta " som tur är" hahaha. Pappa kliver in i tamburen och sonen kommer farande som ett yrväder. Han tittar lite sådär pillemariskt som han så ofta gör och kläcker helt enkelt både högt och tydligt till sin far.
    - Jaha pappa hur har din dag varit då?? Har du haft några myror på snoppen idag också??
    Hela tamburen stannar upp och tittar på pappan som nu blivit högröd i ansiktet,
    Var på sambon bara vill sjunka genom golvet och försvinna hahaha Kan säga att så fort har nog aldrig sonen aldrig fått på sig sina ytterkläder.

Nu har pojken hunnit att bli 7år och han ska bli storebror för första gången. Och detta att vara 7år med en massa funderingar och undran är inte alltid så lätt.
    Han har följt graviditeten men spänning. Han har varit med på 2 ultraljud,hört hjärtat slå, känt hur barnet rört sig och sett hur hela magen flyttar sig när lillebror kör ett karatepass i magen men ändå så fick han inte riktigt ihop det utan en dag säger han.

S- mamma är du helt säker på att du är gravid??
    M- jamen det är ju klart.
    S- hur vet du det?
    M- jag har gjort en massa test och har ju sett bebisen och allt det där vet du väll.
    S- jamen det är inte så att du bara gått och blivit så himla tjock.
    M-börjar gapskratta, men lilla gubben det vet du ju att det ligger en bebis och sparkar i magen.
    S- NEJ! säger han lite bestämt, det kan ju lika gärna vara en bajskorv som håller på där inne det vet ju inte du.

Jag trodde jag skulle dö av skratt hahaha 

• Maly

Min son (4år) har en förmåga att alltid sitta länge på toaletten och bajsa.

Problemet är att han glömmer bort att bajsa och pratar istället. Just vid ett

tillfälle hade vi bråttom iväg och han slutade aldrig att prata så jag sa till

honom att fokusera på att bajsa istället för att prata. Sonen säger då;

Mamma! Jag fokusbajsar!

• mamma till tre busungar

Min 7-åring lite fundersamt: Jag är smal, mamma är smal, Lukas är smal, Theodor är smal och pappa.......är också jättefin!

Lukas och Theodor är hennes bröder. 

• Oneesan

Det första hände på en semester i Tunisien när lilltjejen var nästan tre år. Vi har ätit klart och kyparn kommer "vad säger man nu?" frågar jag dottern. "Tack för maten för helvete" svarar hon. Det syntes vid vilka bord det satt svenskar för de försökte lite diskret vända sig om och titta.

Det andra hände för några veckor sedan. Gravid väger jag mig på MVC och lilltjejen vill också väga sig.
    "Vad väger jag mamma?"
    "16 kilo"
    "Och vad väger du mamma?"
    "Mycket mer än dig"
    "Men det är ju för att du har så stor rumpa"

Barnmorskan fick iaf något att skratta åt.

Arigato
  • Skruttis1979

vi satt i bilen på väg hem idag, och dottern (blir 3 om ett par månader)  sitter i passagerarsätet (bakvänt så hon ser mig i baksätet)

jag satt och pratade med lillebror bredvid mig och rätt som det är säger dotter;

"Hollepejsan mamma". (väldigt lillgammalt)

vi visste inte vad det betydde så vi gissade och gissade tills vi kom på att det var "hoppsan hejsan" hon ville få fram och säkert efter att jag gjorde nåt där i bilen också...

Elma 2008.02.19, Eskil 2010.02.01 - www.elmasaventyr.blogspot.com
Svar på tråden Våra barns kommentarer som vi inte glömmer :)