• enlitenbitkaka

Vad kostade er brudklänning?

Är lite nyfiken på vad ni betalat för era brudklänning! Alla jag gillar kostar sisådär 7-9000:- och det tycker jag är lite väl magstarkt för en klänning för en dag...men samtidigt vill man ju få vara prinsessa. Vill absolut ha släp (i lagom längd) och då verkar alltid bli dyrare.

Så, vad betalade ni för era klänningar? Berätta gärna märke också :)

• Svar på tråden Vad kostade er brudklänning?
  • La Lola

Hade ingen brudklänning på mitt kyrkbröllop....

Hade en mörklila kjol från Ellos, 300 kr, svart linne o en genomskinligt top utanpå som redan hängde i garderoben (kostade väl 300 kanske sammanlagt där det inhandlades)
    Svarta mormorkängor, 200 kr.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • SIN74

Min klänning av något italienskt märke, orkar ej gå och kolla.. kostade 5500:- för tio år sedan.
    Det är din dag, den ska bli så toppen den kan bli!

• SilverEmma

Jag kommer lägga en tusenlapp ungefär på en snygg klänning. Blir ingen klassisk brudklänning här.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Kakor

Min kostade ca 6500:- och jag verkligen älskade den! En klassisk brudklänning fast ändå inte.

• malin77

Min klänning kostade 249:- på HM. Vi gifte oss i kyrkan och jagtror inte att min dag hade kunnat bli bättre och mer minnesrik om jag hade köpt en klänning för tusentals kronor. Vi är fortfarande gifta och har 3 barn tillsammans.

• miamupp

Min klänning kostade 3000:-  men min mans kostym kostade 7000:- =o)

• Smörblomman78

Min mans syster sydde min, vart verkligen supernöjd med den!! Hon sydde även klänninganra til våra döttrar som var näbbar. Tyget och allt annat till den och två barnklänningar kostade 2500 kr, sedan fick hon som sydde dem 1000 kr, ville inte ha mer.....

Jag ville ha en riktig bröllopsklänning men ville inte hyra, och tyckte att det var på tok för dyrt att köpa i butik.

Stolt Mamma till två Prinsessor på jorden och en liten Prins i himlen.
  • Mummy

Den kostade 4.200 tror jag. Nypris var drygt 7.000. Ett tips är att göra som vi gjorde, att köpa klänning på vintern då de säljer ut årets modeller

• maurica

Klänningen jag ska gifta mig i är ingen klassisk brudklänning, istället en snygg festklänning som absolut inte kommer att hänga i garderoben och samla damm! Kostade 2000 inklusive lite ändringar som skräddaren gjorde.

• SMARAGD

500 ca, sydde min egna. Dock ingen "traditionell" Hade en svart lång klänning, o massa plats för stora magen jag hade då, höggravid med mitt lilltroll Aston

• JaMA08

Köpte min, den kostade 5500kr och kom från den danska designer Lilly.

• fruis

Jag ritade den själv och lät en amatörsömmerska sy den åt mig. Arbetskostnad 3000 kr, materialkostnad 1500-2000 kr ca.

• korfu08

Köpte min då de reade ut den, nypris 10000 kr och jag betalade 4000 kr och då sydde hon om halva klänningen också, för den var för stor i midjan och jag älskade den klänningen och den kändes som jag.

Svar på tråden Vad kostade er brudklänning?