• Bubbis10

Ska cannabis legaliseras?

Det har ju varit mkt uppe på tapeten detta med cannabis-marijuana.
    Personligen så är jag helt emot droger över lag men anser inte att cannabis är värre än alkoholen, nästan mer tvärtom.
    Dricker folk så slutar det ofta med slagsmål,tårar å en skallabenk som inte e fr denna värld.

Cannabis, får folk att bli lugna,fredliga. lite Love,pecae and understanding.
    Var i Amsterdam för 2 år sedan, där det är fullt lagligt. dom har tom sk coffe shopas där man kan sitta å ta sig ett bloss, DOCK inga tyngre droger utan röka.

Kan ju säja som så att amsterdamfolket e bland det mest trevliga folk jag träffat. Sen tror jag att skulle man legalisera det så skulle det inte bli lika "intressant".
    Min uppfattning är att den vänliga staten inte skulle tjäna några pengar på det dock, för folk skulle ju kunna odla själva, å då försvinner såå mkt skatt som dom ändå får in på alkohol.

Ska vara mkt tydlig med att-NEJ jag förespråkar inga droger, men tycker detta är en intressant fråga, just vad det gäller ENBART cannabis å alkohol.

Vad tycker du?

• Svar på tråden Ska cannabis legaliseras?
  • saltabanditen
    idiblon yes skrev 2010-06-18 10:45:20 följande:
    Vet du vad du pratar om, eller har du enbart läst den propaganda som finns?
    Jag har bla sett människor drabbas av psykoser. Propaganda?

Har du gått på all propropaganda och undvikit allt som andas seriositet?
  • saltabanditen
    Pregga skrev 2010-06-18 10:48:39 följande:
    Ja jag har läst om det å jag har forskat kring ämnet då det förekommit i min närvaro å jag var heeelt anti innan jag läste på. Ja det sätter sig i dina fettvävnader, å då hjärnan består av mkt fett så lagras det där, skulle ngn kristall i fettet släppa så kan du bli påverkad lång tid efteråt utan att egenteligen förstå varför.

Vad det gäller psykoser så är det YTTERST sällan om inte aldrig det förekommer med enbart cannabis, utan folk har en tendens att röka på ihop med alkohol å ja då kan det lätt uppstå psykos. Jag har en bror som rökat på å druckit å hamnat i långa psykoser å vart inlåst pga detta, å jag har givetvis haft mkt kontakt med psyket pga han.där jag har frågat osv.

Nu har vi inte kontakt längre då man inte orkar med det beteendet hur länge som helt, att en pers befinner sig i en psykos tar väldigt mkt på en annan som anhörig.
    Däremot hach som är beblandat med aceton, kemiska medel kan medföra psykoser på ett annat sätt.
    Ytterst sällan? Ja då vet du inte vad du pratar om.

Låter som att det är en bra drog du propagerar för...
    Eller inte va?
  • Bubbis10
    saltabanditen skrev 2010-06-18 10:58:52 följande:
    Ytterst sällan? Ja då vet du inte vad du pratar om.

Låter som att det är en bra drog du propagerar för...
    Eller inte va?
    Nu drar du dina egna slutsatser om mig som pers, jag propagerar inte för ngt, utan anser att detta e en samhällsfråga å inte upp till enskild person att avgöra. Jo jag vet vad jag pratar om då jag har levt med det som anhörig till missbrukare av både cannabis,hach å alkohol.

vad grundar du dina uppgifter på?

som sagt, jag har forskat kring ämnet,både genom dokumentärer fr olika proffessorer,egen erfarenhet samt psyket ang min bror...du då?
    vad grundar du dina uppgifter ifrånÅ som dessutom verkar mkty få då du INTE kommer med ngn konkret fakta mer än ditt eget tycke att det e fel?
  • idiblon yes
    saltabanditen skrev 2010-06-18 10:57:10 följande:
    Jag har bla sett människor drabbas av psykoser. Propaganda?

Har du gått på all propropaganda och undvikit allt som andas seriositet?
    Jag har också sett folk drabbas av psykoser. Då har det legat latent innan det bröt ut, vilket det gör på många, och den utlösande faktorn är olika.
    Vilar vid denna källa...
  • Bubbis10
    idiblon yes skrev 2010-06-18 11:13:51 följande:
    Jag har också sett folk drabbas av psykoser. Då har det legat latent innan det bröt ut, vilket det gör på många, och den utlösande faktorn är olika.
    Instämmer!
  • saltabanditen
    idiblon yes skrev 2010-06-18 11:13:51 följande:
    Det stämmer definitivt inte utan något propropagande gärna vill få människor att tro.
    Vetenskapliga undersökningar pekar på enågot helt annat än det du säger. ATt det inte finns något samband, vem som helst kan drabbas när som helst helt oberoende av gener och ev latent psykisk instabilitet.
  • Bubbis10
    saltabanditen skrev 2010-06-18 11:22:49 följande:
    Det stämmer definitivt inte utan något propropagande gärna vill få människor att tro.
    Vetenskapliga undersökningar pekar på enågot helt annat än det du säger. ATt det inte finns något samband, vem som helst kan drabbas när som helst helt oberoende av gener och ev latent psykisk instabilitet.
    vill få människor att tro? har du ngn källa åter igen till det du säjer? Min bror visade sig ha efter många turer av psykoser asbergers syndrom,samt paranoida tendenser å kluster a, ngt pekade åxå till håller scitzofreni.

han e min halv bror å ingen annan på ngn sida har dessa avvikelser. med sjukdom i form av psykiska besvär.
    Det finns en hel del andra som drabbas av psykoser som inte har psykiska besvär MEN det är OFTAST blandmissbrukare. som innefattar droger OCH alkohol i samband med varandra!
  • idiblon yes
    saltabanditen skrev 2010-06-18 11:22:49 följande:
    Kolla upp tillförlitligheten i undersökningar också, kolla gärna så att de inte är statliga.
    Vilar vid denna källa...
  • Bubbis10
    idiblon yes skrev 2010-06-18 11:31:15 följande:
    Kolla upp tillförlitligheten i undersökningar också, kolla gärna så att de inte är statliga.
    Eller hur, som jag skrev-STATEN skulle förlora så sjukt mkt pengar på att legalisera det, hur ska man kunna ta skatt på ngt som folk kan odla själva?! det är en pengafråga å inget annat. skulle alkoholen komma idag så hade den förbjudits, såvida nu inte farbror staten kan ta skatt på den, vilket dom såklart gör. man får handla obegränsat med alkohol fr tyskland idag å kan du redogöra i tullen vad du ska ha det till så får du ta in, typ vid bröllop fest mm, men skulle du inte kunna redovisa helt-DÅ ska svenska staten ha pengar, skatt där med.
  • saltabanditen
    Pregga skrev 2010-06-18 11:26:45 följande:
    vill få människor att tro? har du ngn källa åter igen till det du säjer? Min bror visade sig ha efter många turer av psykoser asbergers syndrom,samt paranoida tendenser å kluster a, ngt pekade åxå till håller scitzofreni.

han e min halv bror å ingen annan på ngn sida har dessa avvikelser. med sjukdom i form av psykiska besvär.
    Det finns en hel del andra som drabbas av psykoser som inte har psykiska besvär MEN det är OFTAST blandmissbrukare. som innefattar droger OCH alkohol i samband med varandra!
    Din bror är en människa, undersökningar grundar sig på betydligt fler människor än så.
    Du kan inte dra några slusatser utefter din bror.
    idiblon yes skrev 2010-06-18 11:31:15 följande:
    Eeeh? Allt statligt är av ondo? Okiiii
    Jag antar att det är bättre med propaganda från drogande undergroundrörelse?

Seriösa undersökningar brukar göras på instutitioner som tex större sjukhus eller universitet helt enkelt för att det är oerhört resurskrävande.
    De har mycket strikta regler för att säkerställa tillförlitligheten.

Men eftersom du tycks avsky allt vad staten står för antar jag att du tycker att det är vettigare och tillförlitligare att googla runt, svänga ihop någon text som propagerar för endkom för att det inte är statligt.
Svar på tråden Ska cannabis legaliseras?