• Bubbis10

Ska cannabis legaliseras?

Det har ju varit mkt uppe på tapeten detta med cannabis-marijuana.
    Personligen så är jag helt emot droger över lag men anser inte att cannabis är värre än alkoholen, nästan mer tvärtom.
    Dricker folk så slutar det ofta med slagsmål,tårar å en skallabenk som inte e fr denna värld.

Cannabis, får folk att bli lugna,fredliga. lite Love,pecae and understanding.
    Var i Amsterdam för 2 år sedan, där det är fullt lagligt. dom har tom sk coffe shopas där man kan sitta å ta sig ett bloss, DOCK inga tyngre droger utan röka.

Kan ju säja som så att amsterdamfolket e bland det mest trevliga folk jag träffat. Sen tror jag att skulle man legalisera det så skulle det inte bli lika "intressant".
    Min uppfattning är att den vänliga staten inte skulle tjäna några pengar på det dock, för folk skulle ju kunna odla själva, å då försvinner såå mkt skatt som dom ändå får in på alkohol.

Ska vara mkt tydlig med att-NEJ jag förespråkar inga droger, men tycker detta är en intressant fråga, just vad det gäller ENBART cannabis å alkohol.

Vad tycker du?

• Svar på tråden Ska cannabis legaliseras?
  • idiblon yes

Njae, men avkriminaliseras...

För jag tycker att cannabis är bättre än alkohol när det gäller många aspekter. Men för mig personligen gillar jag alkohol bättre än cannabis, så jag ser inte gärna att de byter plats om man säger så!

Vilar vid denna källa...
  • saltabanditen

Du glömde bort nackdelarna med cannabis. Så länge som du bara jämför knarkets goda sidor med alkoholens dåliga är och förblir det drogpropaganda. Självklart kommer det inte att legaliseras oavsett vilka argument proknarkare har.

• felicityporter

Jag är för legalisering, men jag inser att det aldrig kommer hända. Jag anser mig dock inte vara någon "proknarkare" för det. Flört

• Bubbis10
    idiblon yes skrev 2010-06-18 09:48:52 följande:
    Njae, men avkriminaliseras...

För jag tycker att cannabis är bättre än alkohol när det gäller många aspekter. Men för mig personligen gillar jag alkohol bättre än cannabis, så jag ser inte gärna att de byter plats om man säger så!
    Ok,men det kan jag hålla med om. Att det borde avkriminaliseras! behöver ju såklart inte byta plats, men kanske vara lagligt båda 2...
    saltabanditen skrev 2010-06-18 09:49:29 följande:
    Du glömde bort nackdelarna med cannabis. Så länge som du bara jämför knarkets goda sidor med alkoholens dåliga är och förblir det drogpropaganda. Självklart kommer det inte att legaliseras oavsett vilka argument proknarkare har.
    Ok, du får gärna dela med dig av cannabis dåliga sidor?  proknarkare e jag inte heller ngn, vad grundar du det på att folk som tycker det ska legaliseras e pundare direkt, eller proknarkare?
    jag personligen anser inte att just cannabis e värre än alkohol.
    Nu pratar jag INTE om ngn annan drog.
    felicityporter skrev 2010-06-18 09:52:33 följande:
    Jag är för legalisering, men jag inser att det aldrig kommer hända. Jag anser mig dock inte vara någon "proknarkare" för det. Flört
    Då e vi 2 om den åsikten, å enda anl att det inte kommer legaliseras är pga staten vill ha sen skatt vilket skulle bli svårt med just cannabis :)
  • saltabanditen
    Pregga skrev 2010-06-18 10:00:59 följande:
    Ok, du får gärna dela med dig av cannabis dåliga sidor?  proknarkare e jag inte heller ngn, vad grundar du det på att folk som tycker det ska legaliseras e pundare direkt, eller proknarkare?
    jag personligen anser inte att just cannabis e värre än alkohol.
    Nu pratar jag INTE om ngn annan drog.
    felicityporter skrev 2010-06-18 09:52:33 följande:
    Det finns så otroligt många vetenskapliga undersökningar att det hart när tillhör allmänbildningen.  Googla och du kommer att hitta hundratusentals.

Proknarkare byggde på argumenten innan, läs igen. Du kan inte hänga upp dig på ett enda ord.

Du anser, ja. Sen är verkligheten en helt annan.

Jag har förstått vad du pratar om, förstår du mitt resonemang?
  • Bubbis10
    saltabanditen skrev 2010-06-18 10:29:03 följande:
    Det finns så otroligt många vetenskapliga undersökningar att det hart när tillhör allmänbildningen.  Googla och du kommer att hitta hundratusentals.

Proknarkare byggde på argumenten innan, läs igen. Du kan inte hänga upp dig på ett enda ord.

Jo asså jag kan bara utgå ifrån mig själv å inte föra talan för alla andra, det skulle ju se ut. Jag har läst på mkt om cannabis, tittat på diverse dokumentärer där proffessorer förklarar vad det innebär ,beroende osv.-Man blir inte fysiskt beroende som av ngn annan drog som tex alkohol, inga svettningar,inga kräkningar osv-MEN man kan bli psykiskt beroende att man gillar den känsla det ger å sålänge man får den. För många e det tyvätt en inkörningsport till tyngre droger å det är beklagligt.
    jag hänger inte upp mig på ett enda ord, men jag anser att cannabis inte bör kallas för knark mer än alkohol, men det e som sagt MINA åsikter.
  • saltabanditen
    Pregga skrev 2010-06-18 10:35:00 följande:
    Jo asså jag kan bara utgå ifrån mig själv å inte föra talan för alla andra, det skulle ju se ut. Jag har läst på mkt om cannabis, tittat på diverse dokumentärer där proffessorer förklarar vad det innebär ,beroende osv.-Man blir inte fysiskt beroende som av ngn annan drog som tex alkohol, inga svettningar,inga kräkningar osv-MEN man kan bli psykiskt beroende att man gillar den känsla det ger å sålänge man får den. För många e det tyvätt en inkörningsport till tyngre droger å det är beklagligt.
    jag hänger inte upp mig på ett enda ord, men jag anser att cannabis inte bör kallas för knark mer än alkohol, men det e som sagt MINA åsikter.
    Vi delar inte åsikt där eftersom knark är slang för narkotika vilket cannabis tillhör.
    Och så finns det långtgående skadeverkningar, alltså inte bara beroendebiten, har du läst om det? Eller tex psykoser som en del aldrig repar sig från.
  • idiblon yes
    saltabanditen skrev 2010-06-18 10:29:03 följande:

Vet du vad du pratar om, eller har du enbart läst den propaganda som finns?
    Vilar vid denna källa...
  • Bubbis10
    saltabanditen skrev 2010-06-18 10:42:50 följande:
    Vi delar inte åsikt där eftersom knark är slang för narkotika vilket cannabis tillhör.
    Och så finns det långtgående skadeverkningar, alltså inte bara beroendebiten, har du läst om det? Eller tex psykoser som en del aldrig repar sig från.
    Ja jag har läst om det å jag har forskat kring ämnet då det förekommit i min närvaro å jag var heeelt anti innan jag läste på. Ja det sätter sig i dina fettvävnader, å då hjärnan består av mkt fett så lagras det där, skulle ngn kristall i fettet släppa så kan du bli påverkad lång tid efteråt utan att egenteligen förstå varför.

Vad det gäller psykoser så är det YTTERST sällan om inte aldrig det förekommer med enbart cannabis, utan folk har en tendens att röka på ihop med alkohol å ja då kan det lätt uppstå psykos. Jag har en bror som rökat på å druckit å hamnat i långa psykoser å vart inlåst pga detta, å jag har givetvis haft mkt kontakt med psyket pga han.där jag har frågat osv.

Nu har vi inte kontakt längre då man inte orkar med det beteendet hur länge som helt, att en pers befinner sig i en psykos tar väldigt mkt på en annan som anhörig.
    Däremot hach som är beblandat med aceton, kemiska medel kan medföra psykoser på ett annat sätt.
  • Bubbis10
    idiblon yes skrev 2010-06-18 10:45:20 följande:
    Vet du vad du pratar om, eller har du enbart läst den propaganda som finns?
    Börjar bli rädd....tycker vi lika om ngt för en gng skull?? haha
    jaa all propaganda stiger folk åt huvudet å dom tror att dom e pålästa pga just det.
Svar på tråden Ska cannabis legaliseras?