• ceisabelle

Kan min son bada i 27-28 grader varmt vatten?

Hej min son är om några dagar 7 månader! Vi har gått på babysim och då hade vi 32 grader i vattnet! Nu undrar jag om det är okej att ta honom till en barnpool där dem bara har 27 eller 28 grader i vattnet? Hur har ni gjort??

Tack på förhand Mvh Bella 

• Svar på tråden Kan min son bada i 27-28 grader varmt vatten?
  • Philippa

Nej, det är för kallt.....

• ceisabelle
    Philippa skrev 2010-06-18 17:42:47 följande:
    Nej, det är för kallt.....
    Okej, när kan dem bada i detta kalla??  Vet du det? Mvh Bella
  • Philippa
    ceisabelle skrev 2010-06-18 17:49:36 följande:
    Okej, när kan dem bada i detta kalla??  Vet du det? Mvh Bella
    Min son var nog närmare 1,5 år innan jag lät honom bada så kallt.....

Men åtminstone över 1 år...
  • Siamüsen

Tycker han det är för kallt kommer han sâga till. Mina barn badade i vår pool som är betydligt kallare nâr de var riktigt små.

• ceisabelle
    Siamüsen skrev 2010-06-18 17:58:38 följande:
    Tycker han det är för kallt kommer han sâga till. Mina barn badade i vår pool som är betydligt kallare nâr de var riktigt små.
    Jaha! Hmm okej! Men då kanske man ska testa! För vi har ett bad precis nedanför vårt hus nästan och där finns ingen varm pool bara den på 27-28 grader! Vore kul om han kunde bada där då det är så nära!! Skrattande
  • Loween

Vi har 27 grader i vår pool och min son på 10 månader badade där första gången när han va runt 8 månader....han gillade det, men vi hade han inte i så länge

• alvaereva

Vi har aldrig ens tänkt på hur varmt det ska vara i vattnet. Vår dotter badade i sjö när hon var typ 8 månader. Det var inte varmare än 20 grader. Hon tyckte det var kul! Men hon fick inte vara i så länge och hon satt inlindad i handdukar efteråt. Dom säger nog ifrån.

• barnlägtan

vi har badat med vår dotter som är 5 månader i badhuset där det är 27 grader så det går nog bra. jag säger som de andra han säger nog ifrån annars

• Isalel

Dom klarar ju inte av att reglera kroppsvärmen när dom är så där små, men en liten stund borde inte göra så mycket, men att sitta länge tror jag inte är någon bra idé...men min tös som är 11 månader darrar som ett asplöv när hon ska försöka bada i något kallare vatten, och skriker som en stucken gris :) så ja, hon säger ifrån iallafall :)

• ceisabelle

Hej alla! Tack så mycket för alla svar!! Tror det får bli att testa och bada i kallare vatten men isf en liten stund! Jag märker nog om han inte gillar det! Annars får vi åka ut till badet han har babysim på och bada när det är allmän tid!! Tack iaf! Mvh Bella

• Kazeer

När jag gick på babysim med äldste sonen, fick vi ta med barnen till den vanliga bassängen i simhallen, när de var 1 år gamla. Jag vet inte vilken temperatur vattnet har i den vanliga bassängen men det är ju i alla fall kallare än 32 grader.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Butikslager
    Kazeer skrev 2010-06-19 11:23:07 följande:
    När jag gick på babysim med äldste sonen, fick vi ta med barnen till den vanliga bassängen i simhallen, när de var 1 år gamla. Jag vet inte vilken temperatur vattnet har i den vanliga bassängen men det är ju i alla fall kallare än 32 grader.
    Dom större bassängerna brukar ligga på 27-29 grader ungefär.
  • Ogi

På vårt babysim sa de att man kunde bada i kallare vatten i korta stunder åt gången - typ 15 minuterspass.

• Nukkumatti

Jag skulle nog inte lita på att bebisen säger ifrån, det kan ju vara så roligt att bada att han inte vill sluta fast han fryser lite. Men bara du håller koll själv på att han inte badar för länge eller känns kall så funkar det utmärkt.

• ceisabelle

Tack för alla svar! Vi ska testa på att bada i större pool någon dag framöver!! Kram Bella

Svar på tråden Kan min son bada i 27-28 grader varmt vatten?