• 717607

Flyttad Bf vid tidigt Ultraljud?

Är det någon mer än jag som h ar fått BF flyttat (bakåt) väldigt mycket vid ett tidigt UL?

Jag var på Ul i vecka 9+0 (trodde jag) men enligt Bm var jag i vecka 6+2! Det betyder att jag testade positivt 5 dagar innan jag hade ÄL...! Enligt mig är detta omöjligt men ju mer jag läser om detta så verkar det som om jag faktsiskt inte är ensam.

Så nu letar jag med ljus och lykta efter andra som varit i samma situation!
    Har du varit där och allt gått bra.för dig?
    Bm misstänker MA så jag ska på kontroll nästa vecka igen och se ifall den vuxit något sedan sist!

• Svar på tråden Flyttad Bf vid tidigt Ultraljud?
  • Kanskedinsyrra

Jag tog ett tidigt Ul i v 6 och fick ett datum. Det datumet sa den gynekologen att när man tar tidiga Ul så brukar de vara mer rättvisande för senare i grav kan fostren/bäbisarna vara individuellt olika stora.
    I vecka 19 sedan fick jag ett nytt datum. 4 dagar före det första datumet.
    Hur jag än räknar så funkar det itne ihop med mina äl. Men va fan här sitter jag med en ettåring å det är väl huvudsaken... :) barnet kom 3 dagar efter det datum som han gynekologen sa, dvs 6 dagar efter det datum som UL i v 19 gav...

• JulieL

De flyttar ofta fram och tillbaka, jag blev tillbakaflyttad 9 dagar efter RUL och det stämmer inte med min ÄL och gravtest som kunde inte visa positiv 3 dagar efter...
    Men 3 veckor är rätt mycket... Tyvärr, jag hade 3 st. MA och kroppen fattade vad som pågick cirka 4 veckor efter MA...
    Hoppas att det är inte så för dig, lycka till nästa vecka. 

• Tina8521

hej hur har det gått för dig på kontrollen? hoppas bra!!

jag blev tillbaka flyttad 11 dagar är i v 11+2 trodde jag var i 12+6
    jag biter ihop och väntar på att v 12 ska passera!
    efter ha varit inne och läst massor om att bli tillbaka flyttad så verkar det som om ca hälften av gångerna har BM fel! vi får hoppas på det!

• JulieL
    Tina8521 skrev 2010-07-13 13:29:50 följande:
    hej hur har det gått för dig på kontrollen? hoppas bra!!

jag blev tillbaka flyttad 11 dagar är i v 11+2 trodde jag var i 12+6
    jag biter ihop och väntar på att v 12 ska passera!
    efter ha varit inne och läst massor om att bli tillbaka flyttad så verkar det som om ca hälften av gångerna har BM fel! vi får hoppas på det!
    Japp, dom har ofta fel eftersom dom går efter storleken. Min UL BM menade att alla barn har samma storlek fram till vecka 23 och sedan följer sin egen utveckling, men det stämmer jo inte. Jag var tillbakaflyttad med sonen också och han föddes liten fulgången. Det beror bara på att jag föder små barn sa min BM (själv är inte så stor heller 155cm).
  • Kazeer

Med första barnet skulle BF enligt sista mens ha varit 15 mars. När jag gjorde KUB-UL, så flyttades BF till 8 april. På RUL sattes BF till 1 april, vilket stämde bra med när jag hade haft ägglossning.

Sonen föddes 8 mars.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • malin8801

Blev också tillbaka flyttad vid tidigt VUL, trodde jag var i vecka 13 men blev tillbakaflyttad till vecka 10. Sedan på RUL stämde det med vad han sagt på det tidiga VUL.

Jag vill bara påpeka att denna graviditet var helt oplanerad och därför inte har haft koll på ÄL o dyl, men trodde jag hade koll på mensen, tydligen inte.

Idag är jag BF+4 och bara väntar på att min knodd ska titta ut.

• Aurora82
    717607 skrev 2010-06-18 19:22:58 följande:

Ingen mer än jag??

Hur gick det för dig? Är i samma sits nu :/
  • Liten2016
    Aurora82 skrev 2016-01-12 16:19:42 följande:
    Hur gick det för dig? Är i samma sits nu :/
    När namnet är svart som trådstartarens så finns inte personen på familjeliv längre. Bara så du vet. För tråden är ju ändå 5 år gammal.
Svar på tråden Flyttad Bf vid tidigt Ultraljud?