Svärmor = problem?
Min svärmor är en riktig hönsmamma som skämde bort alla sina barn och fortfarande gör med vissa av dem trots att alla hennes barn är 25 +
till min fråga... jag och mitt ex fick barn alldeles nyligen ( vi valde att dela på oss innan vi helt förstörde varandra och inte kunna fungera som föräldrar får våra nu två barn)
Våran son är en vecka gammal idag. Min svärmor är från england och kom hit för att träffa sitt nyfödda barnbarn.
jag och mitt ex kom fram till innan förlossningen att vi skulle ha en veckas ”karantän” där vi bara gjorde de vi ville/orkade och inte tog emot varken samtal eller besök utifrån för att komma iordning hemma och för att bonda med sonen och även reda ut eventuella svartsjukedraman som skulle kunna uppstå från våran dotters sida. Detta anser jag är otroligt nödvändigt för att man ska få en lugn start på en djup relation med barnen. alltså detta är en viktig fråga för mig.
Nu blev det så att jag gick över tiden med två dagar och fick en dag hemma med sonen, dottern och mitt ex innan svärmor plingade på dörren. Nu bor hon inte hos mig utan hemma hos mitt ex, men nu kräver hon att hon ska få egen tid med våran nyfödde och att jag ska pysa, kan lägga till att jag har sedan i tisdags spenderat mellan 8-10 timmar av min vakna tid med henne...Jag har påpekat detta för mitt ex och förklarat för honom att jag inte kan släppa ifrån mig sonen av tusen vettiga skäl han förstår mig och försöker prata med henne men hon bara sätter igång och surar och beter sig som en barnunge och blir jätte kall mot både mig och mitt ex. han får super dåligt samvete och han ger in...
Jag våndas eftersom jag känner att jag behöver den här tiden med MIN familj utan att hon kommer och drar honom från en mycket viktig period i hans liv....
anser ni att detta är något som Ni skulle reflektera över eller är det faktiskt så att ni tycker att detta faktiskt är orimligt från hennes sida att bara kräva det rakt upp och ner.