• Aviana

Kan man köpa Macarons nånstans?

Alltså, jag tycker att de här bakverken eller vad man nu ska kalla det, ser så förbaskat smaskiga ut, och undrar om någon vet vart de finns att köpa? Förutom i Frankrike då.
    Hade varit skoj att prova dom. Vill inte ge mig på att baka dom första gången heller, det ger dom nog ingen rättvisa :o

• Svar på tråden Kan man köpa Macarons nånstans?
  • Casey

De finns lite här och där i Stockholm, men om du inte bor här så är det lite tjusigare bagerier eller delikatessaffärer som gäller.

• Aviana

Jag bor i Malmö :o Vet du om dom är goda?

• Pyttismamman

Syrran har bakat sådana själv och enligt henne smakade de som de hon ätit i Paris.
    Jag tyckte de var jättesöta och kunde äta 1-2 st innan det blev för mycket. Så gillar du söta saker så tycker du nog att de är goda!

• Casey

Det ska ju finnas olika smaker, så sötheten kan skifta. Men generellt så gillar fransmännen sött, sött, sött om de ska ha bakverk som efterrätter.

De kan vara lite meckiga att baka själv om man inte har ett riktigt bra och korrekt recept.

• Lemice

Sveriges godaste macaroons kan du enligt mig hitta i Malmö! På kärleksgatan vid davidshall så har du ultimate cake! Finns i alla möjliga smaker och är het underbara! Kanske ska tillägga att jag och tjejerna hade en kväll där alla köpte macaroons från olika ställen runt om i Malmö. Klart bäst var Ultimate cake som hade macaroons som faktiskt smakade det dem skulle andra ställen hade ganska smaklösa.

• Aviana
    Lemice skrev 2010-06-23 23:47:54 följande:
    Sveriges godaste macaroons kan du enligt mig hitta i Malmö! På kärleksgatan vid davidshall så har du ultimate cake! Finns i alla möjliga smaker och är het underbara! Kanske ska tillägga att jag och tjejerna hade en kväll där alla köpte macaroons från olika ställen runt om i Malmö. Klart bäst var Ultimate cake som hade macaroons som faktiskt smakade det dem skulle andra ställen hade ganska smaklösa.
    Bra att veta :) Ska försöka ta mig dit nåndag :)
  • hejentjej

skärhamn  i bohuslän, cafe 31 eller vad det heter det som har konst ganska nära akvarellmuseet har macarons!!

• ahj
    Lemice skrev 2010-06-23 23:47:54 följande:
    vilka andra ställen i Malmö säljer macarons??   tycker ultimate cake alltid är stängt när jag är i stan :( 
  • TrailerTrash

Jag köpte på Ica Maxi i Botkyrka

I love the smell of shit in the morning
  • ahj
    Ari Gold skrev 2011-10-17 05:38:03 följande:
    Hahahahaha...men alltså såå exklusivt är det inte. Finns i frysdisken på ICA maxi bland annat.
    nej det är kakor som kakor men då de blivit väldigt populära försöker sig många på det och det blir inte ens i närheten så gott som riktiga macarons.

• SoStylish

Exklusiva är dom inte längre, men att köpa Macarons från Icas frysdisk är inte okej alltså! 

• Ari Gold
    SoStylish skrev 2011-10-18 22:16:13 följande:
    Exklusiva är dom inte längre, men att köpa Macarons från Icas frysdisk är inte okej alltså! 

Beror väl på vad de smakar. Herregud det är ju bara en kaka. Exklusiva har de aldrig varit bara hajpade, det är inte samma sak.
  • Macaron

We just open a beautiful cake and Macaron shop in Malmö , close to davidshalltorg , 5 eriksdalsbergatan .
    We are french and making around 12 kinds of macaron .
    we are open tuesday to sunday from 10-18.

• ahj
    Macaron skrev 2011-11-08 21:34:46 följande:
    We just open a beautiful cake and Macaron shop in Malmö , close to davidshalltorg , 5 eriksdalsbergatan .
    We are french and making around 12 kinds of macaron .
    we are open tuesday to sunday from 10-18.
    what is the name of the shop? 
  • Macaron

Bonjour ,

The name is Patisserie Ambiance  " La maison du sucré "

We hope to see you soon !! 

• Verea

På  Pâtisserie David har de finfina makroner. Ligger vid S:t gertrud och Caroli. 
    Men de är itne så svåra att baka. Att de inte reser sig beror på dålig vispning. När man tror att man vispat kart är det bara att fortsätta en god stund till.

• 010306

Har sett dem på vanliga caféer här & bor på ett mindre ställe så dem borde inte va så svåra att hitta :)

Svar på tråden Kan man köpa Macarons nånstans?