• Anonym (lat,trött)

Jag är så lat...

Hej!
    Detta kanske låter så löjligt, men jag är så otroligt lat. Har verkligen ingen ork till något. Jag har en 14 månaders liten tjej hemma som verkligen tar all min kraft, är även gravid i v 12. Dock kan jag inte skylla på detta, då jag var lat redan innan min prinsessa kom.

När folk frågar om vi ska ses orkar jag nästan aldrig och ljuger ihop något. Min lilla tjej kommer nästan aldrig ut till lekplatsen, dock åker vi till affärer och är ute på promenad med hunden. Men även detta tar alla mina krafter.
    Hur ska jag göra för att känna glädje över att göra något? Är bara så trött. När jag väl träffar någon har jag jättekul och tänker "det här måste jag göra oftare". Men sedan händer inget...

Har så dåligt samvete. Hur ska jag göra för att ta tag i mig själv?

Tack på förhand...

• Svar på tråden Jag är så lat...
  • Mental tränare

Hej,

Ursäkta för sent svar. Först vill jag bara fråga dig om du verkligen är lat? Definitionen på lat brukar skilja sig mycket mellan människor så jag vill bara att du funderar lite på om du verkligen är lat eller om det är så att du är hård mot dig själv, dvs har höga krav på att du ska orka göra mängder av saker och när du inte orkar det så säger du till dig själv att du är lat. Att du är trött nu i början av graviditeten är inget konstigt och det är viktigt att du känner att det är ok att du är det. Men jag hör också på dig att du tycker att det är kul att träffa vänner när du väl gör det och att du vill göra det oftare och där kan du träna på dels din motivation och även att sätta mål.

Först vill jag att du funderar över och skriver ner vad det är som gör dig glad. Vad får dig att må riktigt bra? Varje kväll (helst) skriver du ner något eller några positiva och roliga saker som inträffat under dagen, på det viset stimulerar du glädje och entusiasm.

Skriv också ner några saker som är bra med dig.

För att börja ta sig för saker är det också jättebra att sätta mål. Du kan t.ex på söndagkvällen sätta som mål att du vill hinna umgås med någon/några vänner vid två tillfällen under den kommande veckan. Läs mer detaljerad info om hur du kan sätta mål i min blogg http://catharinalindstedt.blogspot.com/.

Mvh,

Catharina
Svar på tråden Jag är så lat...