Inlägg från: moniquee83 |Visa alla inlägg
  • moniquee83

Vår 8-åring är så nervös inför flytt och skolbyte!! !! Vad ska vi göra???

Hej!
    Min dotter bytte skola i samma ålder och det gick jätte bra!!!
    Tror att det bästa man kan göra som förälder(som funkade för oss) är att vara trygg i beslutet och att hjälpa barnet att tro på sig själv o se det som kan bli bra i bytet av skola o att uppmuntra dom bra grejerna:) Att jag som mamma sände ut vibbar av att jag trodde på bytet av skola oi var trygg i mig själv i det beslutet tror jag hgjälpte henne mkt.Självklart ska man lyssna på sitt barns åsikter o vara öppen o lyhörd :) det måsta man såklart vara:) Innan en viss ålder tror jag personligen att barn mår bättre av att föräldrarna fattar sådana stora beslut.Tror inte att barn i den åldern kan avgöra sånna saker själva utan sålänge du känner dig trygg i ditt beslut om att ditt barn ska byta skola så tror jag att det kommer att kännas bra för ditt barn.Självklart kommer ditt barn vara pirrigt o känna nervositet men det hör till vid sånna omställningar. Tror du hjälper ditt barn jätte mkt bara genom att du litar på dig själv i frågan om skol bytet! Barn anpassar sig så fort o det kommer säkert att bli hur bra som hellst! Min dotter stortrivs i sin nya skola nu:)
    Lycka till!!!!

Svar på tråden Vår 8-åring är så nervös inför flytt och skolbyte!! !! Vad ska vi göra???