• Baby Animal

Få bort kisslukt från tygsoffa?

Det är som så att min sons blöja har läkt i vår tygsoffa 3ggr och jag har skrubbat med alla möjliga medel utan att riktigt få bort lukten.

Så, innan vi kastar ut den bland grovsopprna så tänkte jag höra om ni vet något "mirakel medel" mot kisslukt? Så jag inte får veta något sen och ångrar att vi kastat soffan :P

Mvh //Cissi

• Svar på tråden Få bort kisslukt från tygsoffa?
  • Furie

Finns säkert nått mirakelmedel men jag vet inte var eller vad

När min katt var liten kissade han i min säng. Jag fick tipset att ta bort lukten med ättika (och kattkiss luktar ju lite mer än människokiss) och det fungerade utmärkt.

• Baby Animal
    Caysa skrev 2010-06-19 11:05:55 följande:
    Ättika är grymt mot alla dofter/stanker!!!
    Ättika har jag testat men det försvinner inte iaf, har blött handdukar med ättika och låtit det ligga några timmar men då luktar det illa från ättikan sen istället, haha :/
  • Caysa

Jo, det kommer ju lukta ättika ett tag, men har inte kisslukten försvunnit då?
    jag har för mig att jag skrivit en en liknande tråd förut... ska kolla om jag hittar den....

• Caysa

Nepp, hittar den inte men jag tror i alla fall att TS i den tråden gjorde som så här till slut och blev nöjd med resultatet:
    Sprayade på ättika, ev lite utblandad med vatten och lät det torka, luktade ättika i flera dagar, vädrade mycket. efter en vecka eller så så tog hon textiltvätt på fläcken, sån som man damsuger upp.

Tänk på att om soffan är tjock och full med stoppning så kan det gå åt mycket ättika för attd et ska gå hela vägen ner och det tar lite längre tid att vädra ur...

• Baby Animal

Aha, då ska jag testa det! Spraya på och sen köpa textiltvättmedel som man kan dammsuga upp, låter som om det kan fungera :)

Tack!

• M G

Kanske lite passé vid det här laget (men kanske dyker upp någon annan som har samma problem?), jag hade en katt som gick runt o markerade lite överallt, fick tips om att testa med ånga så jag lånade en ångtvätt för att testa, funkade superbra!!!!!!!! Lukt, fläck (o all annan skit oxå) försvann, dessutom snabbt, (värsta var väl att jag började städa allt överallt med ångan så på det sättet gick det ju inte så snabbt förstås...),  enkelt och RENT!!! (Har faktiskt köpt en egen ångtvätt nu...)

Svar på tråden Få bort kisslukt från tygsoffa?