• Enniie

Regelbundna förvärkar, VARJE NATT !

Hur normalt är det att ha relativt onda förvärkar, varje förbaskade natt i flera timmar, som kommer typ var 3e-5e min, och som sedan bara POFF försvinner ?

Inte nog med att man inte får sova för att man springer och pissar varannan timme, nu har man detta också.

Inatt fick jag en riktig värk, som gjorde förbaskat ont, i kanske 3 min innan den släppte. Och samtidigt som jag fick den värken, fick jag ett enormt tryck neråt, ni vet, liknande krystvärk, så jag var tvungen att springa på toa för att inte bajja på mig. Efter där så kom dem först var 5e min, och sedan var 3e innan dem försvann helt vid 04 tiden inatt.

Så här är det typ varje natt, och har vart det i 1-2 veckor.

Gick in i vecka 38 igår. (37+1)

• Svar på tråden Regelbundna förvärkar, VARJE NATT !
  • NobodysFool

Tycker du ska ringa förlossningen för råd..

• Tifastar

Uscha, vet hur det känns. Jag hade så där innan min sin föddes. Jag höll på bli galen av att aldrig få sova på nätterna. Efter 11 sånna här nätter ringde jag förlossningen o bad om hjälp för jag var sååå trött. Då fick jag komma dit, jag fick en morfinspruta för att kunna sova. Jag sov som en prinsessa den natten... sen åkte jag hem på morgoen.

Sen hade jag en "värk natt" hemma... och natten efter det satte det igång på riktigt o ungen  var ute på ett par timmar =)

Han är född i 38+0 och förlossningen var så himla mycket smidigare än min första. Så att ha som du har kan vara positivt när det väl sätter igång.
    Kämpa på! Snart är det över.

• skruttan och lilla bus

japp ring förlossningen, det kan vara på G.
    jag åkte in efter 2 nätter med värkar ej extrema, men ändå. De undersökte mig och jag var öppe 1 cm och hade 1 cm kvar på livmodertappen.

det hjälpte nog att de var där å undersökte, sedan startade värkar som gjorde ONT, dock med 10 min. mellan. 

vi hade åkt hem vid 23 och kl 03 började värkarna, vi åkte in kl.08 och då var jag öppen 8 cm.

Han är född 12.24. Tolv dar förtidigt. 3:e barnet De andra kom 3 och 4 dagar efter bf. 

• Enniie

ja, det börjar bli riktigt irriterande. Nu fick jag precis en förvärk som kändes i rygg/mage. Jag har ju lite förvärkar på dagarna också. Men man undrar ju hur länge just det skall hålla på innan bebis behagar att komma.

Om det nu fortsätter så får jag väl ringa in till förlossningen och prata med dem. Mina andra söner är ju födda lite innan bf (10 & 9 dagar innan), och med andra gossen hade jag också mkt förvärkar innan han kom.

Saken med förvärkarna inatt, var att dem inte försvann när jag ställde mig upp och gick. Det gjorde snarare sagt lite ondare med ett extremt tryck neråt, likadant när jag skall pissa, det känns nästan som om ett huvud skall pluppa ut...

• pernillal

usch vad jag känner igen mig med det där.. har haft så väldigt länge nu.. är nu inne på bf+8 och fortfarande ingen bebis.. var inne på förlossningen häromdagen där det konstaterades att ingenting hade hänt, tappen var fortfarande hård och opåverkad.,. kändes inte alls kul med tanke på att man inte fått sova på flera veckor pga dessa täta värkar och så har det inte lett till något..

hoppas det snart sätter igång på riktigt iaf=)

• Enniie
    pernillal skrev 2010-06-19 11:13:24 följande:
    usch vad jag känner igen mig med det där.. har haft så väldigt länge nu.. är nu inne på bf+8 och fortfarande ingen bebis.. var inne på förlossningen häromdagen där det konstaterades att ingenting hade hänt, tappen var fortfarande hård och opåverkad.,. kändes inte alls kul med tanke på att man inte fått sova på flera veckor pga dessa täta värkar och så har det inte lett till något..

hoppas det snart sätter igång på riktigt iaf=)
    Nee jösses. Bf +8 på det också. Fy vad ledsen jag hade blivit. Stackare. Jag vet ju inte hur det står till "därnere/inne" än. Känns så pinsamt att åka in för lite förvärkar när man väntar tredje ungen liksom... Men om dem fortsätter som dem gjort så är det väl lika bra att kolla upp läget...
  • pernillal

mm det känns rätt hopplöst just nu..
    hade inte bebisen varit rörlig så hade vi aldrig åkt in (misstänkte vattenavgång), för man känner sig alltid lite fjantig när man åker in utan att det är förlossning på g.. och hade jag inte åkt in så hade jag nog trott att jag öppnat mig någon cm iaf, men dessa tankar slogs ju i kras..

• tesap

Jag har också haft så i en vacka och är såååå trött och less. Tror att jag gör ungefär 5 toabesök/natt och varje gång hoppas jag på tydlig vattenavgång, men icke... Det här är mitt tredje barn, men ändå den jobbigaste graviditeten... Då måste väl förlossningen bli en enkel match, ellerDrömmer

Imorgon ska jag ringa till förlossningen i alla fall och be om hjälp med nått

• Enniie
    pernillal skrev 2010-06-20 16:51:05 följande:
    mm det känns rätt hopplöst just nu..
    hade inte bebisen varit rörlig så hade vi aldrig åkt in (misstänkte vattenavgång), för man känner sig alltid lite fjantig när man åker in utan att det är förlossning på g.. och hade jag inte åkt in så hade jag nog trott att jag öppnat mig någon cm iaf, men dessa tankar slogs ju i kras..
    jo, allt känns hopplöst i sådanna tillfällen. Vet inte hur många gånger jag trott att vattnet går, man reser sig efter man kissat, men det fortsätter "rinna". MEN, det är ju såklart flytningar eller annat gojs (vad jag tror iallafall).
  • Enniie
    tesap skrev 2010-06-20 17:46:42 följande:

Jag har också haft så i en vacka och är såååå trött och less. Tror att jag gör ungefär 5 toabesök/natt och varje gång hoppas jag på tydlig vattenavgång, men icke... Det här är mitt tredje barn, men ändå den jobbigaste graviditeten... Då måste väl förlossningen bli en enkel match, ellerDrömmer

Imorgon ska jag ringa till förlossningen i alla fall och be om hjälp med nått

Jaa, jag med. Detta är också mitt tredje barn, och jag minns fanimej inte att det var så HÄR jobbigt sist. Jag vet att jag hade mkt förvärkar med andra pojken, åkte in till förlossningen 2 gg men vart hemskickat, tredje gången gillt vart det där.
Svar på tråden Regelbundna förvärkar, VARJE NATT !