• Enniie

Regelbundna förvärkar, VARJE NATT !

Hur normalt är det att ha relativt onda förvärkar, varje förbaskade natt i flera timmar, som kommer typ var 3e-5e min, och som sedan bara POFF försvinner ?

Inte nog med att man inte får sova för att man springer och pissar varannan timme, nu har man detta också.

Inatt fick jag en riktig värk, som gjorde förbaskat ont, i kanske 3 min innan den släppte. Och samtidigt som jag fick den värken, fick jag ett enormt tryck neråt, ni vet, liknande krystvärk, så jag var tvungen att springa på toa för att inte bajja på mig. Efter där så kom dem först var 5e min, och sedan var 3e innan dem försvann helt vid 04 tiden inatt.

Så här är det typ varje natt, och har vart det i 1-2 veckor.

Gick in i vecka 38 igår. (37+1)

• Svar på tråden Regelbundna förvärkar, VARJE NATT !
  • Enniie

ja, det börjar bli riktigt irriterande. Nu fick jag precis en förvärk som kändes i rygg/mage. Jag har ju lite förvärkar på dagarna också. Men man undrar ju hur länge just det skall hålla på innan bebis behagar att komma.

Om det nu fortsätter så får jag väl ringa in till förlossningen och prata med dem. Mina andra söner är ju födda lite innan bf (10 & 9 dagar innan), och med andra gossen hade jag också mkt förvärkar innan han kom.

Saken med förvärkarna inatt, var att dem inte försvann när jag ställde mig upp och gick. Det gjorde snarare sagt lite ondare med ett extremt tryck neråt, likadant när jag skall pissa, det känns nästan som om ett huvud skall pluppa ut...

• Enniie
    pernillal skrev 2010-06-19 11:13:24 följande:
    usch vad jag känner igen mig med det där.. har haft så väldigt länge nu.. är nu inne på bf+8 och fortfarande ingen bebis.. var inne på förlossningen häromdagen där det konstaterades att ingenting hade hänt, tappen var fortfarande hård och opåverkad.,. kändes inte alls kul med tanke på att man inte fått sova på flera veckor pga dessa täta värkar och så har det inte lett till något..

hoppas det snart sätter igång på riktigt iaf=)
    Nee jösses. Bf +8 på det också. Fy vad ledsen jag hade blivit. Stackare. Jag vet ju inte hur det står till "därnere/inne" än. Känns så pinsamt att åka in för lite förvärkar när man väntar tredje ungen liksom... Men om dem fortsätter som dem gjort så är det väl lika bra att kolla upp läget...
  • Enniie
    pernillal skrev 2010-06-20 16:51:05 följande:
    mm det känns rätt hopplöst just nu..
    hade inte bebisen varit rörlig så hade vi aldrig åkt in (misstänkte vattenavgång), för man känner sig alltid lite fjantig när man åker in utan att det är förlossning på g.. och hade jag inte åkt in så hade jag nog trott att jag öppnat mig någon cm iaf, men dessa tankar slogs ju i kras..
    jo, allt känns hopplöst i sådanna tillfällen. Vet inte hur många gånger jag trott att vattnet går, man reser sig efter man kissat, men det fortsätter "rinna". MEN, det är ju såklart flytningar eller annat gojs (vad jag tror iallafall).
  • Enniie
    tesap skrev 2010-06-20 17:46:42 följande:

Jag har också haft så i en vacka och är såååå trött och less. Tror att jag gör ungefär 5 toabesök/natt och varje gång hoppas jag på tydlig vattenavgång, men icke... Det här är mitt tredje barn, men ändå den jobbigaste graviditeten... Då måste väl förlossningen bli en enkel match, ellerDrömmer

Imorgon ska jag ringa till förlossningen i alla fall och be om hjälp med nått

Jaa, jag med. Detta är också mitt tredje barn, och jag minns fanimej inte att det var så HÄR jobbigt sist. Jag vet att jag hade mkt förvärkar med andra pojken, åkte in till förlossningen 2 gg men vart hemskickat, tredje gången gillt vart det där.
  • Enniie

Inatt började värkarna som vanligt till natten. Typ 23 tiden eller nått. Vid 00.30 tiden fick jag nog och gick ut på en rask promenad, bara för att se om det kanske sätter spurt på det hela. Gick i 20 min i snabb takt, men fick fanimej bara ont i ryggen. Lade mig, och hade förvärkar med 2-7 min mellanrum till typ 05-06 imorse. Sen avtog dem, och jag har haft 2 onda förvärkar och en del sammandragningar under dagen.

Jag är sååå trött på dessa förvärkar. Varför kommer dem till natten, håller på i typ 4-5 timmar, och sedan släpper ??

Jag "vågar" inte heller ringa in till förlossningen för att fråga dem. Känner mig löjlig, vafasen, detta är tredje barnet jag väntar liksom. Skall till Bm på onsdag, så jag får väl prata med henne....

• Enniie
    mama84 skrev 2010-06-20 18:28:44 följande:
    Jag hade så i lite drygt en månad, jag var inne på förlossningen en gång i veckan för att få sovhjälp= en morfinspruta och sömntablett. det är inte kul men jag höll på att bli tokig av att inte sova!
    Jo, jag känner det jag med ! Sover MAX 3 timmar sammanlagt under en natt. Och då kan jag gå och lägga mig så tidigt som typ 22 på kvällarna, och går upp vid 7-8 beroende på när ungarna vaknar. Är helt slut. Är jämt trött....
  • Enniie
    myran82 skrev 2010-06-20 18:33:02 följande:
    Jag hade onda förvärkar i en hel vecka på nättern, hyffsat regelbunda men inte vidare täta (runt 10 min imellan).

Efter en vecka orkade jag inte mer & ringde till fl och fick komma in på undersökning, åkte hem med en sömntablett i väskan samt ett recept på några fler.
    Tog sömntabletten när jag kom hem och alvedon, sov ungefär 3 timmar innan det kom tillbaka igen men då visade det sig vara på riktigt för vattnet gick lite senare på natten.

Jag tycker du ska be om att bli undersökt & se om du kanske kan få något att sova på så att du orkar med förlossningen sen.
    Jag var jättetrött när det var dags för mig att föda. Hade ju bara sovit runt 2 timmar varje natt i en vecka,
    Jo, men kan inte Bm på Mvc undersöka mig ? Känns så surt att ta tid och plats på förlossningen när jag inte skall föda. Jag har knappt sovit något på en månad, och det tar på kroppen, framför allt med 2 livliga barn hemma i olika trotsar.
  • Enniie
    tesap skrev 2010-06-20 18:42:33 följande:
    Det är ju just det, man vill inte känna sig "dum" eftersom det är tredje barnetObestämd Då borde man ju veta, vara proffs typ. Men jag tycker att denna graviditet har varit helt annorlunda än tidigare så jag vet inte.. Jag är till och med orolig för amningen...

Sen är jag så otroligt puckad att jag tittat på "Förlossningskliniken" denna vecka, och då kom jag på att det gör sååååå ont att föda barn.... Hur dum är inte jag?????
    Jo men precis. Alla graviditeter är ju sååå olika varanndra ändå, men man vill ju liksom inte ändå som omföderska "förstora" allt som händer.

Haha, har du också haft den tanken ? Jag fick den i förrgår då jag fick min jättevärk. Den gjorde ändå så pass ont att jag var tvungen att andas mig igenom den. Det var nästan så man ångrade sig där...
  • Enniie
    MalinNiklasHarryBebis skrev 2010-06-20 18:47:06 följande:

lider med dej, har samma problem jag e in å ut på förlossningen, men inte händer de något så ledsamt å gring blir jag av de.
    jag har 14 dagr till bf, förra fick jag i v.36 vilket var bra, då gick vattnet men nu händer det inget.
    man e helt slut, kissar gör jag hela nätterna igenom, men de konstiga  e att jag kan sova i mellan åt.

Usch då. Då måste dina sista 14 dagar nu kännas som en evighet med tanke på att du fick förra i v36 ?

Mina andra grabbar är födda i v38+5 & 38+4, så man hoppas ju liite att man slipper sitta där, på övertid, med dessa förvärkar...
  • Enniie
    myran82 skrev 2010-06-20 19:43:23 följande:
    Jo, de e klart de kan. Men om du vill ha nåt att sova på kanske det är svårt att få på mvc? Mitt mvc har bara en läkare inne varannan onsdag om jag minns rätt. Men det är ju säkert olika beroende på vart man bor.
    jo, iofs... Men sen så tänker man att man kan stå ut, det är ju "bara" 19 dagar kvar till Bf iallafall. Sen vore det ju lite mer illa ifall man nu går över tiden. Jag får la prata med Bm på onsdag, så får vi se vad hon tycker man skall göra.
Svar på tråden Regelbundna förvärkar, VARJE NATT !