Hur mycket urringning är vulgärt? (arbetssituation)
Jag är ingen kvinna som visar upp halva bysten, enligt mig själv då. Men jag är heller ingen kvinna som anser att man måste täcka varenda kvadratcentimeter hud av kroppen för att vara anständig.
Jag tycker inte jag har några jätteurringningar som visar halva brösten, bara v-ringade blusar/toppar som visar lite mellanrum (klyfta) och tittar man från sidan och blusen/toppen rör sig lite så kan man se lite brösthud.
Jag går inte klädd i jeans och tshirt för jag trivs inte i det utan jag har kostymbyxor (finbyxor), bomullstoppar/linneblusar osv, med andra ord ganska feminin klädsel.
Nu till problemet. Jag jobbar på kontorssidan på ett bygge med flera företag inblandade. De flesta kontakter jag har är utåt (dvs utanför bygget) men visst kommer det in byggpersonal också, det i sig är absolut inget problem för mig men de andra två tjejerna som jobbat där sen innan verkar tycka att jag är olämpligt klädd.
De klär sig i typ jeans och tshirt (dvs mer täckt klädsel) och rejäla skor (typ gympaskor) och jag märker att de tycker att min klädsel är opassande (ni vet, de där små subtila kommentarerna som biter till utan att sakerna sägs rakt ut)
Själv tycker jag att jag klär mig propert, jag visar inte upp halva brösten med mina kläder, jag kan förvisso kunna råka visa bh:n om jag skulle böja mig framåt för att ta något men bh:n täcker minst 75% av allt som är bröst (och det är inga bh:s med spets o sån och vissa av mina bh:s täcker typ all brösthudt).
Jag är inte rädd för att bli smutsig, jag går på bygget precis som andra trots mina s.k finkläder och skor med klack (absolut inte pumps utan oftast enkla men snygga ecco promenadskor)
Jag är tillräckligt gammal för att ha bestämt mig för att leva för mig men tanken finns där ändå att jag kanske gör andra för osäkra, att jag kanske klär mig olämpligt, att det kanske är jag som trots allt borde ändra mig...
Eller så är det jag som person som skrämmer dem och att det inte har nåt med kläder att göra alls. För jag är tio år äldre än dem, har rejält med skinn på näsan (må klä mig feminint och vara feminin men jag är grabbig i mitt sätt att vara, köper inga "kokar du kaffe gumman"-kommentarer) och är inte rädd för att säga "du det har vet jag inget om, kan du förklara".
Usch vad jag avskyr att de här tankarna dyker upp igen. Jag är ju nöjd med den jag är och har jobbat hårt med att leva för mig och inte andra. Kanske blir man som kvinna aldrig av med känslan av att man ska anpassa sig och vara andra till lags.