Alkoholfritt, dricker ni gravida det?
Om ni blir supersugna på öl när ni är gravida, eller vin.
Kan ni då ta en öl / ett glas vin där det står 0,5% alkohol?
Om ni blir supersugna på öl när ni är gravida, eller vin.
Kan ni då ta en öl / ett glas vin där det står 0,5% alkohol?
Jajjamen, och inte bara en/ett glas utan även flera.
Dessutom finns det öl på systembolaget som det står 0,0 på - varning dock för äppelsmaksölet! Det var... intressant, men det var inte det jag var sugen på när jag köpte alkoholfri öl.
Mja, äppelöl vettetusan om jag vill ha, men drack en vanlig alkoholfri (0,5%) öl igår, och GUD VAD GOTT!!
Jag har druckit alkohol-fritt vin nu under graviditeten, var väl kanske 0,5% alkohol i det. Men det är ju försvinnande lite om man dricker några glas.
Tyvärr är det inte riktigt "rätt" smak om man nu är sugen på rött vin egentligen. Men jag har bara provat en sort än, kanske finns godare. Den jag provade smakade mest druv-juice och då kan man ju lika gärna dricka saft :)
Ja, jag har testat vitt vin från systembolaget en gång. Blinbling eller nåt hette det.
Smakar gott, men inte vin. Som du säger, juice av nåt slag. :)
Och ja, jag dricker alkoholfritt. Trots att det kan vara minilite alkohol i.
Nope, smakar inte samma. Avstår hellre helt från öl och vin. Cider från typ ICA har jag köpt, vad är det i den... 0.3% eller 0.03%, Inte mycket att bråka om i mina ögon.
Enbart för att det är den helt klart godaste äppelcidern jag vet.
Det är klart att jag kan dricka alkoholfria drycker som gravid. Vissa ölsorter smakar ok, likaså vitt vin. Rött alkoholfritt vin smakar däremot inte alls gott.
När jag var gravid var utbudet av alkoholfria viner och öl minilitet. Nu finns det både öl och mousserande vitt vin med en alkoholhalt på max 0,5% jag tycker duger bra när suget sätter in så hade jag varit gravid nu hade jag nog druckit det.
hej ja självklart dricker jag det är ju kul att känna lite lyx ibland...
Jever är jättegott öl och det finns en hyggligt rosévin i en röd flaska
som var gott kom ej ihåg namnet nu. Äppelölet var äckligt smakade som
att dricka flytande äppelkola (FOX) inte alls som cider heller.
Är det någon förresten som har tips på något alkohol-fritt vin som är gott? Öl tycker jag inte om annars heller så det går bort även om det finns alkohol-fritt.
Såhär inför midsommar kan det ju vara skoj att festa till på något annat än bara cola eller tranbärsjuice.
Annars planerar jag faktiskt att blanda drinkar med tranbärsjuice och sprite (observera, sprite inte sprit, haha) och ha i frysta hallon. Det brukar vara smaskens!
Fler dryckes-tips för en festlig midsommar utan alkohol mottages gärna :)
jag skulle aldrig dricka 0,5 eller 0,25, eller noll komma någonting.
varför?
är det inte väldigt onödigt efterssom det finns både vin öl, cider, champagne, etc etc med noll komma noll, alltså alkoholfritt!
dessutom så kostar det inte så värst mycket.
annars kan man ju alltid dricka något annat alkoholfritt.
såå viktigt kan det inte vara, man ska ju inte dricka alkohol under grav, så varför bara lite?