• meminie

sydd på insidan, hur länge sitter stygnen kvar?

I torsdags kom min lilla kille och när han tittade ut så hade han handen med sig samtidigt som huvudet, så jag sprack på insidan, enligt BM kl 5 o 7 hon påstog att de va lite att sy, men när jag frågade så mindes hon inte hur många stygn hon satt, så måste ju vara lite mera än "lite" jag sprack..

Det är så att jag har även stygn innan för inre blygdläppar som känns rejält...

hur länge sitter dom kvar innan dom släpper? Hur länge har man ont av dom?

sen svullnade jag rejält vid mellangärdet(el va de heter)  hur lång tid kan de ta innan de går tillbaka-´?

För de gör fett ont att bara ha binda och trosor på sig,sitta är ju inte på tal om alls...
  • Svar på tråden sydd på insidan, hur länge sitter stygnen kvar?
  • Bellis perennis

Halloj och grattis till lillen
    Vad gäller stygnen så kan de sitta allt från fem dagar upp till två veckor, är väldigt olika helt beroende på hur snabbt man läker.
    Blev själv sydd med 20 stygn så vet hur det käns, aj!
    Dock släpper de själva och har en tendens att lossna när man badar eller duschar så få inte panik och tro det är maskar, fick nämligen jag innan jag fatta att det var stygnen

Det man kan göra för att uderlätta då det stretar och drar är att enbart tvätta sig med ljummet vatten, torka torrt och smörja in sig med oliv olja eller mandel olja, välja bindor som är tunna och lena och inte ha för tajt sittande trosor på sig.
    Svullen kan man tyvärr vara i flera månader, även där är det jätte individuellt. även efter att stygnen lossnat, så det är bra att smörja, ha lösa kläder och lufta när avslaget är borta.
    Vad gäller att sitta kan jag varmt rekomendera en badring, var min bästa vän

Vi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • Wavva

Jag får för mig att jag känner av mina stygn fortfarande efter 3,5 mån men det kan ju vara ärren i mitt fall.Syddes bara 2stygn. Min pojk kom oxå somStålmannen, lite roligt att säga...

• Themis

Bara förtydligar till en anna gång.

Mellangården är biten mellan slidan och analöppningen.

Mellangärdet är magen mellan revbenen och naveln, ungefär.

Kan bli knepigt hos doktorn om man säger fel.

• k girl

Jag läkte fint och mina stygn började släppa redan på BB (var kvar en vecka). Däremot fick jag ett hematom invärtes bakom ett av stygnen som blev lite infekterat, det gjorde ont som satan och hela musen svullnade upp. Att få hematom (blödningar, alltså i princip blåmärken som är inkapslade) bakom stygnen är tydligen rätt vanligt och på mig kändes det som en hård ärta under huden (det var dock stort som en halv persika ungefär invändigt). Det tog ett bra tag innan det togs hand om av kroppen, fick gå på en dubbel antibiotikakur men när jag var på kontroll när sonen var omkring 1,5 månader hade jag fortfarande kvar ungefär en spelkula av hematomet. Så håll koll om du får feber eller om svullnaden ökar, det kan vara samma sak som det jag hade.

• meminie
    Wavva skrev 2010-06-29 20:41:15 följande:
    Jag får för mig att jag känner av mina stygn fortfarande efter 3,5 mån men det kan ju vara ärren i mitt fall.Syddes bara 2stygn. Min pojk kom oxå somStålmannen, lite roligt att säga...
    Hehe... Stålpojkarna :P
Svar på tråden sydd på insidan, hur länge sitter stygnen kvar?