• bebbi

Vilken vagn rekomenderar ni till tvillingar?

Hej hej jag och min man ska få våra första barn i nov/dec detta året och vi undrar vilken vagn ni köpte till era tvillingar? Vi har ju inga barn sen inna så vi vet inte ens vilket märke som är bra?

Vi e jätte tacksamma för alla svar vi kan få.

• Svar på tråden Vilken vagn rekomenderar ni till tvillingar?
  • Preggi

Har inte tvillingar men jag har 2 barn med ett år i mellan och hade syskonvagn länge. Vi köpte en Urban Jungle och har varit jättenöjda med den.
    Vad du än köper köp en vagn där framhjulen är svängbara för annars kommer det bli hur tungt som helst att svänga en dubbelvagn.

Lycka till med bebisarna!

Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • frökenmumin

Jag har tvillingpojkar födda i januari i år och jag har en Urban Jungle vagn till dom. Jag är supernöjd med den, trots sin storlek är den lätt att ta med in i affärer och så vidare. Precis om Preggi så tycker jag att du iallafall ska väja men vagn med svängbara hjul fram, grymt!

På UJ vagnen kan man välja om man vill ha två separata liggdelar eller en gemensam stor. Det där är ju en smaksak, själv valde jag två separata liggdelar

• Franka

Om jag var du skulle jag välja en vagn där även sittdelarna kan vara vända mot en. Annars måste de sitta framåt från de är rätt små, och du kan inte se och prata eller leka med barnen och de ser inte dig utan får massa andra intryck.

Teutonias tycker jag verkar bra, men den är rätt bred. Annars har BabyJogger City select en modell och ICandy två varianter där de sitter/ligger bakom/över varandra, båda kan vara vända mot dig. De hade jag köpt om jag inte behövde en vagn där även en 1.5 -åring ryms...

• bebbi

tack för alla svar =) ok svängbara hjul fram i alla fall... ska kika runt och se va ja kan hitta =)

• Tvillingmamma2007

Efter 6 tvillingvagnar så säger jag bara, köp en UJ med gemensam liggdel! Lycka till med twinsen!

• cii

Emmaljung Twin Nitro 360!!

Där kan du både svänga över handtaget, plus vända sitsarna, och det är svängbara punkteringsfria hjul! Sen tror jag nog att den modellen är snäppet mindre på bredden.

Jag älskade den iaf! Så himla lättmanövrerad. Och sufletten går att dra ner väldigt långt när solen kommer.

• Systermalin

Håller med många av dem som skrivit här ovan: Köp en Urban Jungle! De stora hjulen gör att det är lätt att köra både i terräng och på t.ex. kullerstensgator i stan- dämpat och mjukt. Vi har gemensam liggdel, vilket vi är jättenöjda med! Våra tvillingar ligger alltid och håller varandra i handen och har det så gosigt ihop. UJ's tvillingvagn är dessutom ett par cm smalare än övriga tvillingvagnar, så den kommer in nästan överallt.
    Lycka till med tvillingarna!

• Franka

Hej, ni som rekommenderar UJ, tycker ni inte det är synd att barnen måste sitta framåtvända när de sitter i sittdelarna? De är ju oftast bara nått halvår då?

• Tvillingmamma2007
    Franka skrev 2010-06-21 20:32:08 följande:
    Hej, ni som rekommenderar UJ, tycker ni inte det är synd att barnen måste sitta framåtvända när de sitter i sittdelarna? De är ju oftast bara nått halvår då?
    Jo det är den enda nackdelen tycker jag men fördelarna överväger ändå...jag brukade ofta ha sufletten nere och då hade jag bra kontakt med barnen ändå. Fast ofta sov de i vagnen och då kvittade det ju åt vilket håll de åkte De sov ute i sin Urban varje dag tills de var över 1,5 år och på vintern kan jag även rekommendera UJ:s superbra åkpåsar. De frös inte trots en massa minusgrader ibland Hade även sittinlägg vilket gjorde det lite mer ombonat, speciellt bra när de var lite mindre.
  • JBack

Vi hade i början en Emmaljunga Twin City som funkade bra när de var små och bara sov i vagnen. Men vilket jävla as att lyfta i och ur bilen. Vi valde den för att den fick plats i bilen, en V50, och fanns många prisvärda begagnade.

Nu har vi en BabyJogger City Select sedan tjejerna var 5 mån och vilken vagn. Den är helt underbar. Lätt att hantera när barnen sitter/ligger i den och otroligt smidig och liten när den packas ihop och placeras i bilen. Vi fick tillbaka bagageutrymmet i V50n. :)

Med BJ CS kan du välja åt vilket håll barnen sitter och det som vi tyckte var viktigast var att de skulle kunna vara vända mot oss, vilket man inte kan med iCandymodellerna. Dessutom är den som sitter längst fram nederst vilket gör att när barnen blir större och vända framåt ser båda vad som händer. Lösningen där syskonet sitter under bakom är ju så där lagom kul.

Nu säger säkert någon att nu när barnen är vända bakåt ser man ju inte den längst fram och nederst. Visst stämmer och man går rakt bakom men eftersom den är så lättmanövererad går man lätt lite vid sidan om och ser och kan prata med båda barnen.

Vagnen är hur stabil som helst. För oss lite för stabil då vi "vagnar" våra småttingar. :) Med EL blev det bra gung, nu är det lite annan teknik som gäller.

Lycka till!

Svar på tråden Vilken vagn rekomenderar ni till tvillingar?