• Frk Svår

Vad ska jag önska mig i examenspresent?

Jag har (äntligen) tagit min juristexamen och mamma vill ju så gärna köpa något i present. Jag är inte en person som går runt och begär presenter osv så jag har lite svårt att säga vad jag vill ha. Först tänkte jag att det hade varit fint med ett Thomas Sabo-armband med någon eller några berlocker som mamma valde, men så fick jag ett av min bästa vän och om mamma skulle köpa några berlocker till det...det skulle inte riktigt kännas som "mammas present" om ni förstår. Sedan hade jag en klocka i åtanke, en Marc Jacobs där klockan sitter i spännet (White Buckle Watch). Men jag är inte så mycket för klockor, jag använder väldigt sällan klocka. OM jag skulle ha en klocka är den iofs perfekt för den är diskret och inte så mycket "klocka" utan mer armband. Men samtidigt känns den kanske lite...vill inte säga trendig, men inte så traditionell och risken är att man tröttnar på den.

Jag vill ha något varaktigt, något klassiskt, något jag använder, något jag kan titta tillbaka på och minnas att detta fick jag av mamma när jag tog examen. Prisklassen mamma kan fixa är ca 1000-1500 kr.

• Svar på tråden Vad ska jag önska mig i examenspresent?
  • BuoBä

En snygg portfölj eller (dator)väska att ha till jobbet? Jag inbillar mig i alla fall att jurister släpar på mycket papper.

• Frk Svår
    BuoBä skrev 2010-06-21 16:45:07 följande:
    En snygg portfölj eller (dator)väska att ha till jobbet? Jag inbillar mig i alla fall att jurister släpar på mycket papper.
    Den tanken har slagit även mig men eftersom jag inte har något jobb än så vet jag inte...jag har funderingar på att köpa en Bayswater som present till mig själv när jag fått mitt första jobb
Svar på tråden Vad ska jag önska mig i examenspresent?