• tempest1

Hur "överleva" tid då barnet är hos sin pappa?

Min dotter ska tillbringa halv sommaren med sin pappa (uppdelat på tre perioder). Mycket bra för henne, jag tror hon kommer att få det roligt. MEN jag går här och skrotar, kan inte göra nåt utan att oroa mig för henne, tänka på henne, sakna henne...Jag vet innerst inne att jag behöver egentid och vila, men jag kan inte koppla av och önskar bara att dottern ska komma hem. Hur gör man?!

• Svar på tråden Hur "överleva" tid då barnet är hos sin pappa?
  • Här och nu

Så som mina ungar stökar ner behöver jag varenda minut av den tid de är hos sin pappa. Förbered nåt kul ni kan göra när hon kommer tillbaka. Ibland köper jag nån liten leksak som barnen får när de kommer tillbaka till mig. Eller baka nåt gott. Träffa vänner? Söka kontakt med nån annan ensam mamma?

• sandras sötisar

Jag tänkte samma med mina när dom var hos pappa.Folk sa till mig att bara vara.
    Hade jätteasvårt för det men nu kan jag faktiskt bara vara.

Städa,gör dom ärenden du inte kan med barnen hemma,gå ut och ät middag eller gå på krogen.
    Ta långa sovmornar,och sitt upp vid tv:n halva natten med en massa skräpmat.

• tempest1

Ja, jag försöker verkligen göra det som ni tipsar om, tack för råd. MEN jag har jättesvårt - jag gör allt det där jag drömmer om att göra på egen hand, men jag gör det halvhjärtat. Det ligger alltid en gnagande känsla av saknad i mig. Kanske är det så det ska vara, helt naturligt, men det känns tungt. Inget blir liksom hundraprocentigt bra... Nåväl, handlar väl om att vänja sig "bara".

• Här och nu
    tempest1 skrev 2010-06-26 10:57:32 följande:
    Ja, jag försöker verkligen göra det som ni tipsar om, tack för råd. MEN jag har jättesvårt - jag gör allt det där jag drömmer om att göra på egen hand, men jag gör det halvhjärtat. Det ligger alltid en gnagande känsla av saknad i mig. Kanske är det så det ska vara, helt naturligt, men det känns tungt. Inget blir liksom hundraprocentigt bra... Nåväl, handlar väl om att vänja sig "bara".

Ja, jag har ju fullt upp att städa efter ungarna, men annars tror jag det är en vana. Hur länge har du varit skild/separerad?
  • ledig pappa

önskar att jag hade ditt"problem" e ensam med tre ungar på heltid o behöver verkligen lite egentid!! men jag tror det kommer att kännas bättre för dig vad tiden går!

• Här och nu
    ledig pappa skrev 2010-06-26 13:52:10 följande:
    önskar att jag hade ditt"problem" e ensam med tre ungar på heltid o behöver verkligen lite egentid!! men jag tror det kommer att kännas bättre för dig vad tiden går!
    Det är ju inte så vanligt att en pappa har 3 barn på heltid. Vill du berätta om bakgrunden?
  • Sixtenssons

Jag går igenom barnets rum samt kläder, röjer, storstädar & kollar vad som behövs ändras/skaffas. Skönt att kunna göra detta i lugn & ro..

Sen började ja ta mer vara på tiden, liksom tänka på & skriva upp samt boka sånt ja gärna vill göra men kanske ej har riktigt tid till annars..

Fika med vänner, hälsa på hos vänner, göra om hemma, baka massa, kolla filmer, ha hög egen musik.. Sola & äta sånt som barnen inte gillar men du gör.. Grilla med bekanta tänk utan barn har du ingen annan än dig att tänka på rätt härligt att få vara ensam &v isst tomt & tyst men man lär sig liksom.. Lite andrum..

Vet att det kanske låter dumt i dina öron men nu har ja en ny man & ett till barn samt 1 i magen, så NU är ja aldrig ensam.. men ja försöker allt röja i dotterns rum då hon är iväg..

• ledig pappa

hehe, orkar inte prata mer om det!

• Här och nu
    ledig pappa skrev 2010-06-26 14:30:14 följande:
    hehe, orkar inte prata mer om det!
    Jag har inte hört ett jota förut.
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Du vänjer dig Det ÄR jobbigt i början men det blir bättre. Jag jobbade väldigt mycket de veckorna min pojke var sin pappa i början, då kunde jag dessutom vara ledig mycket och bara jobba kanske 2 dagar den veckan jag hade sonen Säger som andra, försök träffa vänner, göra saker som du brukade göra innan du fick barn. Efter ett tag kan du t o m njuta av tiden du är ensam. Nu har vi inte varannan vecka mer än på sommaren fast med 2 barn till har jag att  göra dock är saknaden där ALLTID, även som nu när han åker över helgen bara. Mitt barn

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
Svar på tråden Hur "överleva" tid då barnet är hos sin pappa?