• dutten

Kort eller ringer du?

hejsan!

Jag har idag fått se att de flesta hellre ringer till födelsedagen - än att de skriver o skickar ett kort.
    Jag själv försöker att skicka kort till alla *de mina* och jag kanske ringer o sjunger en stump oxå.

Hur gör du?
    Ringer du bara?
    Skickar du e-kort?
    Skickar du vykort?

dutten

• Svar på tråden Kort eller ringer du?
  • Mickis74

Jag ringer eller åker över o gratulerar. Är urdålig på att skicka kort överhuvudtaget.

• Sofie75

Jag vill tycka att jag är en sån som är så duktig på att skriva kort, för det är ju så kul att få det.
    MEN, jag har så mycket i huvudknoppen att jag glömmer bort det hela och kommer på det samma dag, då det är för sent.
    Så då ringer jag och sjunger istället - eller åker dit om det är en sån relation jag har med personen.
    E-kort var en period förut, men det har jag lagt av med, då mina är så dåliga på att kolla sin mail.
    Tack för mig! /S

• penapöna

Jag brukar skicka kort eller brev. Nån gång har jag mejlat eller skickat e-kort. Oftast så ringer jag också. Ibland så ringer jag enbart.

• dutten

tack för svaren - bli kul att se sen när flera har svarat hur det ligger till i landet - kanske kan jag försöka att räkna ut nå procentsats senare?*ler*

dutten

• fröken

Det beror väl på vem det är. Oftast skickar jag kort, annars ringer jag. Är det någon "ytlig" bekant skickar jag nog ett e-kort, eller ett mail.

• AnneMie

Jag försöker skicka kort "snigelvägen" åt alla. skickar ofta vykort bara som en hälsning, utan att den som får kortet har födelsedag eller liknande. Tycker det är så roligt att få något annat än räkningar i postlådan, så den som jag skickar kortet åt kanske också blir extra glad den dag hon/han får kortet!

• snusfia

jag försöker komma ihåg att få iväg ett kort men glömmer tyvärr ganska ofta så då får det bli ett telefonsamtal istället

• dutten

Ingen mera som har en åsikt?

dutten

• Tin o Trolls mamma

Jag skickar gärna vykort. Det är så kul att få!!

Om jag inte hunnit skicka eller inte haft råd att köpa kort så brukar jag ringa!!

Ekorren.

• MLME

Kommar jag ihåg att köpa kort så skickar jag ett sådant och ringer, annars ringer jag bara.

• Teskedsmamman

Oh, jösses... snacka om att läsa fel

Jag läste inte kort som i vykort utan kort som i längd... så jag undrade lite om man blev längre om man ringer?!?! Dock fattade jag ganska snart

• dutten

Än så länge lutar det åt att de flesta gärna skriver kort - och få sånna i brevlådan....med ett litet Om de kommer ihåg....mera?

dutten

• Phantera

Jag skickar kort...OCH ringer.

Tycker själv det är roligt att få i brevlådan när jag fyller.
    Kanske skulle jag inte skicka kort om min familj bodde närmare...då skulle de får kort tillsammans med presenten...tror jag? Så funkar det i alla fall till sambons släktingar som bor i samma stad.

• silvia

Jag skickar kort och ringer!

• KRAM

Jag älskar att skriva kort, med massa snirklar och färger. Men det händer att jag missar födelsedagar, fast OFTAST kommer jag ihåg.

Brukar skicka vanliga kort även vid andra tillfällen också. Det är väldigt roligt att få.

Ringer inte så ofta, beror visserligen på vem det är. Skickar absolut INTE e-post. Inte alls lika roligt.

//KRAM

• dutten

KRAM
    Du låter som jag -sitter där med mina fina pennor o itar o skriver små dikter:o)

Tycker att det är skönt att se att de flesta skriver och skickar kort!
    Ännu finns det hopp:o)

dutten

• KRAM

dutten
    Jag visst är det underbart att sitta och pyssla med korten. Har massor med olika pennor, papper och saxar som gör mönster.

Ibland ser det nästan ut som om det är ett barn som har gjort det och jag ser lika stolt ut

//KRAM

Svar på tråden Kort eller ringer du?