Freja89 skrev 2010-06-27 21:20:30 följande:
Har bf om 9 dagar (6/7) så är i vecka 38+4 tror jag det blir =) Trandate heter medicinen jag fått.
Ingiz: Men det är ju skönt iaf att dom följer dig ordentligt, hoppas det inte utvecklar sig yttligare utom håller sig där det är nu! Ja förstår om du är orolig för det, själv är jag orolig att jag inte ska märka om mitt utvecklas något med tanke på alla biverkningar 'min' medicin har.
(Vanliga biverkningar: huvudvärk, yrsel, trötthet, håglöshet, dimsyn, blodtrycksfall, nästäppa, illamående, kasta vatten!? Mindre vanliga: nedstämdhet, kräkningar, buksmärta, svettningar
Sen var det massa mer men tycker dom här symptomen påminner lite om hf.. Det blir skönt att komma till bm igen på tisdag så man får kolla allt =) Men jag tycker att det känns sjukt att man ska trycka i sig något som det är så jäkla mycket biverkningar av =( Hade mer hoppats på att dom skulle sätta fart på den lilla ;o)
Mycket sällsynt: Darrning (vid behandling av gravida) som jag självklart har fått och går och skakar som ett löv =/
Vilken vecka är du i? =)
9 dagara till BF då håller jag alla tummar för att det bara ska gå så smidigt som möjligt.
Underbar medicin det där, har inte ätit den själv men hört om andra som gjort det och det är många som får biverkningar. Läste om biverkningarna till en av mina första blt.tabletter och frågade läkaren hur man kan konstruera en sådan tablett. Svaret blev: Den är till för att din kropp inte ska ta skada inte för att du ska må bra. Jag fick en ny sort - vilket jag kan tänka mig i ditt fall är svårt eftersom det finns få som du kan äta under grav.
Ja, din lilla är ju helt färdig därinne och ligger ju bara och gotta till sig så att säga. Det är ju bra så länge de kan stanna men förstår helt klart att du inte vill gå runt och må dåligt och vara orolig.
Skönt att du har en BM-tid så nära.
Jag är i v 25+6 idag. Hade konstig synrubbning igår (som jag haft innan både under grav. och före) tillsammans med huvudvärk. Ska till en ögonmottagningen idag för att min läkare på spec.mvc vill kolla så att inte mitt höga blodtryck har börjat påverka mina ögon.
Ha en bra dag!