min 7 åriga dotter har fått en massa finnar i pannan
är det inte lite väl tidigt att få finnar redan nu. hon har haft det ett tag nu
är det inte lite väl tidigt att få finnar redan nu. hon har haft det ett tag nu
Min son som är 2 år får plitor eller vad det heter i ansiktet ibland. Brukar kunna vara två stycken.
men detta är inga plitor, hon har börjat att lukta svett under armarna också. tycker ju att hon är så liten
Kan vara hormonella besvär. Kolla upp det med barnläkare. Min kusin fick diagnosen stuma när hon var 10år, hon fick ancne, svattningar och tidig mensturation,
becca fick hon bröst då också, och vad gjorde läkarna åt det då
vad är stuma, hittade inget på google
Kolla upp det. Mina acnebesvär uppstod iungefär samma ålder och de har aldrig nånsin gett med sig, inte ens i vuxen ålder, har fått äta diverse preparat men det har fungerat si och så... Det funkade med en viss sorts antibiotika som ag åt under två år, men man kan ju inte äta det förevigt heller..
Om ni fångar upp det tidigt kanske det finns bättre hjälp att få, än att som jag få hjälp först vid 15 års ålder.
jo funderar på att ringa imorgon och kolla om man kan få rådgivning om detta.
Du ska nog kolla upp detdär tycker jag, om dottern börjat få hår under armarna, svettas, brösten växer m.m så låter det ju som att hon är på väg in i en tidig pubertet, och det är inte alltid så bra. En kusin till min man fick just detta som 9-åring, och vid undersökningen märktes att hon också har början till benskörhet och andra hormonella problem som hon inte borde få på läääänge än.
Det kan ju också hända att hon är helt normal och bara lite tidig av sig, men som sagt tycker jag absolut du ska kolla detta med en läkare, bara för att utesluta att något är fel.
har nu ringt till barn mottagningen på sjukan och de ringer upp mig nu halv 10. så får vi se vad doktorn säger.
Hur går det?
ja jag ringde och de kopplade mig vidare, och sen va inte hon som har hand om sånt inte där och de sa att jag skulle lämna ett medelande och sen skulle hon ringa upp mig nästa dag, men det gjorde hon inte och nu har det väll gått lite mera än 2 veckor, ska nog ta och ringa igen,
Hur går det ts?
nu har jag pratat med en läkare på telefon, och han sa att det kab vara en tidigt pubertet eller något somkan sitta på binjurarna man kan alltså bara ta blodprov och han satte upp min dotter på en vänt elista, inget som prioteras så det an ta tid, spelar ingen roll sa jag bara jag får veta så det inte blir så att hon får mens vid 9 år, hon är ju så liten fortafrannde då.
vi har fått en tid till läkarennu den 1/9 så det är snart det,
de sa att det antingen är något som sitter på binjuren som utsödrar hormoner, då går det inte att göra något åt det. men det kommer att visa sig på blodprov sa de,