• Mummy

Våtrumsmatta + arbete, 800kr/m2. Rimligt?

Vi måste göra om vårt badrum och har bestämt oss för att ha en våtrumsmatta. Det skulle kosta 800 kr/m2 och då ingick matta och allt arbete. Därtill kommer rotavdraget som inte är draget i den summan. Låter det som ett rimligt pris eller ska man kolla vidare? (Mattan kostar 179 kr/m2).

Vidare funderar vi på om vi ska lägga våtrumstapet på väggarna eller kakla där. Om vi lägger våtrumstapet kostar det lika mycket i matta+arbete som golvet. Om vi kaklar gör maken det och kaklet kostar 119 kr/m2. Vi har en del av undermaterial kvar sedan vi kaklade badrummet på nedervåningen, så vi tror att slutsumman kan hamna på ungefär detsamma.
    Vilket ska man välja??

• Svar på tråden Våtrumsmatta + arbete, 800kr/m2. Rimligt?
  • Mummy

Ingen som vet nåt om vad priserna brukar ligga på?

• Pappa G

800 kr per m2 inkl.matta lät billigt, förutsatt att det är en GVK-behörig installatör.Det ska numera göras en hel del särskilda kontroller av mattans täthet bl.a.

Olika material omgärdas ju av olika krav, och det är ofta svårt att helt få till godkända lösningar gällande tätskikten.

Kakel styrs ju av BBV (som finns på www.bkr.se) och där gäller uppdaterade regler från 2010-02-01. Dock får de gamla reglerna användas under en övergångsperiod t.o.m. 2010-07-31.
    Hur gammalt är det sparade undermaterialet?
    Många produkter har tidsbegränsad hållbarhet.
    Går de att använda med de nya reglerna?

• Mummy

Det bör ju vara en godkänd installatör. Frågade på en av de större målarbutikerna i stan...
    Men ska definitivt kolla upp det

• Miss Lau

Låter billigt tycker jag. Vi la in matta förra året och betalade 1250 kr/kvm och det var det bästa pris vi hittade vid en jämförelse. Då ingick material och arbete.

• Miss Lau
    Miss Lau skrev 2010-06-22 23:47:01 följande:
    Låter billigt tycker jag. Vi la in matta förra året och betalade 1250 kr/kvm och det var det bästa pris vi hittade vid en jämförelse. Då ingick material och arbete.
    Ska kanske säga att jag själv räknade ut kvm-priset. Vi fick ett fast pris på hela arbetet och så tillkom mattan. Men reslutatet blev att vi betalade 1250 kr/kvm.
Svar på tråden Våtrumsmatta + arbete, 800kr/m2. Rimligt?