• Musse Moj

Ni som inte äter sill på Midsommar vad äter ni?

Sambon äter inte sill och vägrar varje år att smaka men jag äter gärna. Men vad bjuder man de andra på som inte äter sill(finns några till i vårat gäng)?
    Hittills så har det blivit rostbiff och potatissallad men tänkte det skulle vara skoj med något annat, men VAD?
    Hur gör ni, får var och en ta med sig det de vill ha eller fixar du allt?
    Berätta gärna om hur er Midsommar ser ut.

• Svar på tråden Ni som inte äter sill på Midsommar vad äter ni?
  • uniMog

Istället för sill så brukar jag äta: lax, rökta räkor med aioli, rökt makrill, kräftsjtjärtar.

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • La Lola

Jag äter inte sill.
    Jag äter den övriga maten helt enkelt.

Vi får väl se vad det blir för mat i år....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • 071001

Jag äter gravad lax till lunchen istället för sill.

• Allram

Jag äter rökt makrill istället, supergott som substitut om man inte gillar sill. 

• Gryntroll

kallrökt lax brukar jag ha med på bordet för alla som vill ha men främst som alternativ till sill

• Musse Moj

Okej, de flesta verkar äta någon annan sort fisk iaf. Hur gör jag då med min sambo som så envist vägrar äta fisk?

• uniMog

Låt honom äta det han vill av resten av bordet? Tycker han det är tråkigt att inte kunna äta eller vad?

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Gryntroll

Oj såg inte att du hade fler frågor

Vi brukar försöka fördela det hela lite, vilket ju underlättar något för dem som håller i det, MEN det är ju svårt att förbereda och "duka fint" när det är knytis... Alla vill komma "lite tidigare" för att lägga upp och sedan blir det lite rörigt och inte riktigt som man tänkt sig Men det är ju lite av grejen...

• La Lola
    Musse Moj skrev 2010-06-21 11:12:25 följande:

Okej, de flesta verkar äta någon annan sort fisk iaf. Hur gör jag då med min sambo som så envist vägrar äta fisk?

Jamen...han kan väl äta det andra eller äter ni enbart fiskrätter?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden Ni som inte äter sill på Midsommar vad äter ni?