• Safir

Vackert namn till flicka

Jag har skrivit och frågat om namnförslag tidigare och det har lett till en del tips, som av olika anledningar (upptagna, assoiceras med icke omtyckta personer, funkar ej på två språk etc) inte passar.

Med 6 veckor till förlossning och INGA namn som känns "rätt" börjar jag bli lite stressad. Så nu ber jag er om hjälp...

Jag söker ett vackert namn på en flicka!
    Krav:
    Namnet måste fungera på svenska och spanska.

Storebror heter ISAC.

Själv tycker jag om feminina namn, med en liten "twist". Alltså inte Linn, Elin och sådana kortare namn. Namn som har varit mina favvisar är Julia, Linnéa, Valentina, Filippa. Andra häftiga förslag vi fått är Celeste, Chloe, Julie. Mannens absoluta favorit är Alma, vilket jag inte är lika "found of".

Än söker jag det perfekta namnet, så... Tips please?

• Svar på tråden Vackert namn till flicka
  • SuperMum

tycker ditt nick va väldigt fint =) så mitt förslag är

SAFIR =)

vet inte hur de funkar på spanska men det va vackert .

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥Längtar efter GRODAN♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Åsasåsa

Julia är mitt favoritnamn också! Nova, Isabella, Lea är också fina namn. Lycka till!

• Safir
    SuperMum skrev 2010-06-21 11:25:58 följande:
    tycker ditt nick va väldigt fint =) så mitt förslag är

SAFIR =)

vet inte hur de funkar på spanska men det va vackert .
    Safira är ett namn vi hittade, som vi gillade litegrann. Men... Det kändes inte som det var vår dotter, om du förstår vad jag menar. :)
  • Safir
    Åsasåsa skrev 2010-06-21 11:30:34 följande:
    Julia är mitt favoritnamn också! Nova, Isabella, Lea är också fina namn. Lycka till!
    Julia är vackert och var länge mitt favvonamn. Men det är så väldigt vanligt idag, och av någon anledning är mannen anti just nu.
    Isabella hade jag säkert valt om det inte varit så väldigt likt Isac. (Jag gillar t ex Isa, Isolde, Inez också men gillar inte att ha två så lika namn på barnen).
    Lea är fint men upptaget i bekantskapskretsen....
  • Åsasåsa

Cassandra, är inte det spanskt? Jättefint ju..

• sandraaa01

Vi har samma bekymmer.. att de ska funka både på svenska och spanska, vi har som förslag till våran egen: Alma och Celia än så länge, vi tycker båda namnen är jääätte fina men inget av dem "klickar"

• AndromedaA

Andromeda är ett förtjusande namn för förtjusande flickor! Går bra i nästan alla indoeuropeiska länder. Gabriella och Simone gillar jag också.

Svar på tråden Vackert namn till flicka