ni som är gifta...
Ska både mannen och kvinnan ha vigselring lr är de bara kvinnan?
Ska både mannen och kvinnan ha vigselring lr är de bara kvinnan?
Vi har varsinn vigselring och inga förlovningsringar.
Det vanliga är dock att båda har förlovningsringar och endast kvinnan har vigselring.
MEn det bästa av allt är ju att man får bestämma själv
Det vanligaste är att mannen har en ring (samma som vid förlovningen) och kvinnan har två men det är en tradition som luckras upp alltmer. Gör som ni själva tycker, om mannen har en eller två ringar spelar inte så stor roll.
Vi förlovade oss ett par år innan vi gifte oss så min man har "bara" förlovningsringen och jag har 2 ringar...
Är man inte förlovade innan så antar jag att man kan ge varandra varsin ring under vigseln...
Jag har en förlovningsring och en vigselring. Maken har en ring (från förlovningen).
Jag tycker att man får göra precis som man själv vill där faktiskt Finns nog en del varianter...
Jag har en förlovningsring i rödguld och en vigselring i vitguld. Mannen gjorde om sin förlovningsring när vi gifte oss, gjorde den bredare och halva i rödguld och halva i vitguld så det ser nästan ut som två ringar
jag har två ringar och min man en ring, men i efterhand så ångrar min man att vi inte skaffade en vigselring till honom med, för det syns ju ingen skillnad på handen för honom, jämfört när vi förlovade oss... sen är det ju inte det som är viktigaste så klart.... men man kan göra som man vill!
Vi har två stycken båda två, likadana förlovningsringar och sen har jag en vigselring med små stenar i och han har en slät
Vi tyckte det kändes bäst så.
det bestämmer man själv! jag har både förlovningsring och vigselring men min man har bara en ring, alltså förlovningringen (vi putsade upp dem inför vigseln så den blev som ny). Man kan säkert göra någon liten förändring på förlovningsringen om man inte vill ha den som den var och göra den till en vigselring så att säga. De flesta gifta män jag känner har bara en ring.
När vi skulle gifta oss ville vi ha en varsin ring, var o tittade på ringar och när vi sa att vi skulle ha varsin så ville hon (som jobbar där) inte alls hjälpa oss och struntade i vad vi sa, plockade bara fram ringar till mej för så ska det vara sa hon så vi gick =)
Och nästa ställe var de mer hjälpsamma så vi har båda två en förlovningsring och en vigselring, fast just nu så har maken bara vigselringen då förlovningsringen är borta.
Man ska inte bry sig så mycket om hur andra har det, utan låt mannen bestämma hur han vill ha det. Min blivande man ska ha två ringar, han ska t om ha stenar i sin vigselring..
Jag har en förlovningsring och en vigselring och min man har bara förlovningsringen med datumtillägg för vigseln i. Mina kompisar däremot har två ringar var. Gör som ni vill, maken kanske tycker att det räcker med en. Min man ville inte ha två pga arbetet, är mekaniker
Här har ingen av oss nån förlovningsring.
Vi skippade att förlova oss.
Vigselringar har vi.
Fast maken har förlagt sin nånstans i huset o jag bär bara min när jag kommer ihåg att ta på mig den.
Jag har två och maken har en, han lät göra om sin förlovningsring.
Mannen har bara förlovningsringen, med både förlovnings datum & vigseldatum & jag ahr både förlovningsring & vigselring. Men man väljer ju helt själv hur man vill göra.
Vi har inga ringar alls - så vad man SKA är helt individuellt
Jag har två och min man en. Det blev så för att vi inte hade råd med två just när vi skulle köpa dem så då tyckte han att han lika gärna kunde gravera in vigseldatumet i förlovningsringen.
Jag och min syster gifte oss samtidigt.
Jag och maken var förlovade sen tidigare så det var bara jag som "fick" en vigselring. Syrran var inte förlovad så de hade varsin ring.
Vi har även kompisar som gift sig och varit förlovade sen tidigare, som båda bytte ringar igen.
Så 1 eller 2 ringar, på man eller kvinna spelar inte så stor roll.
Man gör som man tycker känns bäst