• Anonym

spydde bruna spyor inte ätit något brunt

är gravid i v 14

spydde bruna soyor nyss men jag har inte ätit något brunt. kan det ändra färg i magen? dum fråga kanske.
    men innan åt jag ett päron och spydde upp päronet, det kom inget brunt då.

• Svar på tråden spydde bruna spyor inte ätit något brunt
  • ThisIsMe

Det som troligen hänt är att du först spydde upp magsäcksinnehållet (päronet) och sedan en del tarminnehåll (japp, det fungerar så, bakåtrörelser i tarmen pressar upp en del av tarminnehållet i magsäcken).

• Birgitta2

Brun spya kan betyda fakala spyor. Man spyr avföring. Inte vanligt, men det förekommer. Det ser ut som kaffesump, och luktar rejält illa. Kan det vara nåt sånt?

Har mat etc gått en liten bit ner i tarmen men kommer tillbaka, så är det färgat brunt.

• Anonym (pea)

hej, på nätet står om illamående under graviditeten, och om man har väldiga problem med illamående och att få i sig vätska och att om man börjar spy ngt som ser ut som kaffesump ska man vända sig till en läkare

• Anonym

men det luktade inte något. bara lite godis, för jag hade ätit några sura karameller innan. det var MYCKET brunt ca 1 ½-2 dl kanske
    Det såg slemmigt ut.

• Birgitta2
    Anonym skrev 2010-06-21 14:25:52 följande:
    men det luktade inte något. bara lite godis, för jag hade ätit några sura karameller innan. det var MYCKET brunt ca 1 ½-2 dl kanske
    Det såg slemmigt ut.
    Ring vårdcentralen och hör m ed dom.
  • Anonym

Är päron det enda du ätit idag?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-21 14:29:14 följande:
    Är päron det enda du ätit idag?

två nektariner på morgonen, det kräktes jag upp ca 1 timme efteråt.
    sen ett päron. kräktes upp 20 min efter.
    sen en påse sura karameller, spydde 1 timme efteråt kom då massa brunt tjockt slemmigt.
  • Anonym

jag åt lakrits igår vid 18 tiden men jag bajsade imorse det borde väl ha kommit ut då?

• Anonym (ssk)
    Birgitta2 skrev 2010-06-21 14:24:32 följande:
    Brun spya kan betyda fakala spyor. Man spyr avföring. Inte vanligt, men det förekommer. Det ser ut som kaffesump, och luktar rejält illa. Kan det vara nåt sånt?

Har mat etc gått en liten bit ner i tarmen men kommer tillbaka, så är det färgat brunt.
    kaffesumpskräkningar (hematemes) indikerar blödning i magen, det är INTE fekala kräkningar. det är extremt ovanligt.
  • Anonym (meme)
    Anonym skrev 2010-06-21 14:30:58 följande:
    två nektariner på morgonen, det kräktes jag upp ca 1 timme efteråt.
    sen ett päron. kräktes upp 20 min efter.
    sen en påse sura karameller, spydde 1 timme efteråt kom då massa brunt tjockt slemmigt.
    När man spyr mycket kan små blodkärl brista i halsen, det åker ner i magen med saliv när du sväljer sen. När man kräks efteråt så är det brunt. Är det klarrött så ring akuten.
Svar på tråden spydde bruna spyor inte ätit något brunt